جوش صورت و بدن و درمان آن

دوستان میدونید راه اساسی درمان جوش چیه ؟؟؟  ادامه مطلب رو بخونید


  • علت اصلی جوش و سایر بیماریهای پوستی ذهن و اعصاب ماست. اگر میخواید برای همیشه از شر جوشها خلاص شید به کانال تلگرام ما سر بزنید و فایل صوتی " سلامتی " رو گوش بدید. خیلی بهتون کمک میکنه. خیلی از دوستان نتیجه گرفتند. به خصوص در زمینه ی سلامت پوست.


شما باید در کنار درمانهای پزشکی روی ذهنتون هم کار کنید تا نتیجه ی چندبرابر بهتری بگیرید.


حالا یکی از بهترین درمانهای طبی جوش " حجامت " هست.


کسی که جوش چرکی میزنه خونش غلیظه.و باید حجامت بکنه تا خوب بشه.یک راه خیلی ارزون و راحت برای درمان جوش ها.حجامت در اسلام هم خیلی توصیه شده.بهتره امتحان کنید.مطمئن باشد پشیمون نمیشید
چند نفر و میشناسم که جوش امانشونو بریده بود و مراجعه به دکترای مختلف و درمان های مختلف براشون بی فایده بود ولی حجامت کردن و خوب شدن. 


<<کانال ما در تلگرام. اینجا کلیک کنید>>



 دیدگاه درمانی طب سنتی در مورد جوش صورت:

   بر اساس طـب قـدیـم و گـفته افرادی کـه جــوش صورت دارند بعضـی از خوراکیـها در بدتر کردن جـوش صورت دخیل میـباشند و پرهـیز از این خوراکیها باعث بهبودی در جوش میشود .

از جمله غذا و خوراکیهایی که باعث این علت میشوند شامل : غذاهای چرب ، تنقلات ، خرما، کشمش ، محصولات دریایی ( ماهی و میگو ) ، بعضی از میوه جات ( موز ، کیوی ، خرمالو ) و غیـره .  بهـترین راهکار پرهـیز از مواد غذایی و خوراکیهایی است که فرد اظهار میکند با خوردن آنها جوش صورتش بدتر میشود.

مالش پیاز پخته شده روی پوست در درمان جوش موثر است.

مالش ترکیب گلاب و دم کرده گیاه رازیانه و آب‌جعفری روی پوست و نیز مالش دم کرده گیاه “باریجهو “استخودوس” روی پوست در درمان جوش موثر است.

حجامت پشت گوش و زیر چانه، فصد عروق داخل بینی و استفاده از زالو در ناحیه پشت گوش نیز نقش موثری در درمان جوش دارد.

 “آکنه و بثورات” پوستی که در فرهنگ گفتاری متداول نام جوش را به خود گرفته، به‌خودی خود بیماری محسوب نمی‌شود و در حقیقت نوعی واکنش بدن به نابسامانی‌های داخلی بدن است.

رویکرد درمانی طب سنتی به جوش همچون تمام بیماری‌ها، ریشه‌ای، کامل و برحسب مزاج و طبع است.

فرونشاندن حرارت کبد، اصلاح خلط دموی و صفراوی با گیاه کاسنی، عناب، زرشک و خاکشیر که معمولا به شکل دم کردنی و جوشاندنی یا خیس کردنی استفاده می‌شود، برای درمان جوش به کار می‌رود.

مصرف هندوانه، انجام حجامت عام ( بین دو کتف ) و فصد نیز در درمان جوش مورد تاکید و موثر است.


هفت شیوه موثر و سودمند برای رهایی سریع و ایمن از  جوش های صورت :

_ هرگز جوش ها را فشار ندهید انها را دستکاری نکنید این کارها فقط به قرمز تر و ملتهب تر شدن جوش ها منتهی می شوند و باکتری ها و چربی هایی که باعث ایجاد این جوش ها شده اند در دیگر قسمت های صورتتان پخش می شوند . همچنین بعضی مواقع این دستکاری ها به زخم شدن ناحیه اراف جوش ها منجر می شوند.
?-
هر سی دقیقه یک بار یک کیسه یخ را روی جوش ها قرار دهید و ان را حدود دو دقیقه نگه دارید این عمل باعث کاهش تورم التهاب و سرخی جوش ها می شود و درد ناشی از آن از بین می برد.
?- (
ویژه بانوان ) از کرم پودرهای پوشاننده استفاده کنید. زمانی که با عجله باید در جایی حاضر باشید می توانید قبل از خارج شدن از خانه مقدار اندکی کرم پودر پوشاننده رنگ پوست روی جوش ها بمالید تا زیاد به چشم نیایند. همچنین این نوع کرم پودر ها روی سمت های براق پوست را می پوشانند و جلوه ای طبیعی و یکدست به صورت می دهند
?-
با یک نوع محلول پاک سازی کننده مخصوص جوش های صورت و صابونی ملایم و بی بو روزی دو تا سه مرتبه صورتتان را بشویید/ به آرامی و با ملایمت با یک لیف یا حوله کوچک پوست صورتتان را مالش دهید ولی هرگز این عمل را با خوشنت انجام ندهید و گرنه چربی طبیعی پوست صورتتان که به صورت طبیعی از به وجود امدن جوش ها جلوگیری می کند را از بین خواهید برد
?-
یک نوع کرم یا پماد حاوی پروکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک ( بسیاری از پماد ها و کرم های مخصوص درمان جوش ها که در داروخانه ها موجود هستند حاوی این گونه ترکیبات می باشند) روی پوست صورت یا نواحی اطراف جوش ها بمالید. توجه داشته باشید که این ترکیبات در صورت مورد استفاده بیش از حد قرار گرفتن پوست را خشک می کنند. پس اگر پوستی حساس دارید استفاده از آنها برای شما توصیه نمی شود.
?-
در صورت امکان از مواد ارایشی و بهداشتی عاری از چربی استفاده کنید این نوع محصولات باعث ایجاد حفره و سوراخ در پوست نمی شود( این سوراخ ها و حفره ها می توانند تبدیل به جوش و کورک شود. هر شب قبل از خواب آرایش صورتتان را پاک نید با پماد یا محلولی ضدذ جوش تا چربی و آلودگی از عمق پوست صورتتان بیرون آید.
?-
در شب مقدار اندکی خمیر دندان روی نواحی اطراف جوش های صورتتان بمالید تا التها و تورم و سرخی آن مکتر شود . همچنین برای کاهش التهاب و تورم یک کیسه چای مرطوب با یک تکه پنبه آغشته به چند قطره لیمو ترش را به مدت پنج دقیقه روی جوش های صورتتان قرار دهید. در صورت به کاربردن این راهکارهای ساده و موثر ، ظرف مدت کوتاهی تفاوتی چشمگیر و قابل ملاحظه را مشاهده خواهید کرد در صورتی که دوباره جوش ها عود کردند لازم است به یک متخص پوست مراجعه نمایید تا برایتان محلول پاکسازی کننده مناسب نوع پوستتان تجویز کند. درمان های بلند مدت مثل استفاده از ماسک های پوست تغییر در برنامه غذایی و افزایش مصرف اب به پیش گیری از جوش های صورت کمک کنند.


ماسک برای از بین بردن آثار جوش ها

بعضی از افراد دارای پوست بسیار حساسی می باشند و اگر زخم یا جوشی در روی آن پدید آید جای آن پس از بهبودی به صورت لکه در بدن و در روی پوست باقی می ماند برای معالجه این لکه ها  می توان از روشهای زیر استفاده کرد:
 
محل جوش را با مخلوط عسل و ویتامین “E” به صورت روغن و یا پودر در جوز به مدت ?? دقیقه بپوشانید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد آب سرد به صورت بپاشید، این روش را هفته ای یکبار انجام دهید تا آثار جوش ها کاملا از بین برود. مخلوط آب اسفناج و سفیدآب ، آثار جوش های صورت را از بین می برد. به محل جوشها می توان مخلوط عسل و زرده تخم مرغ و روغن زیتون مالید و یک ساعت روی صورت قرار داده و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این عمل را یک روز درمیان تکرار کنید تا آثار جوش ها از بین برود.

برگ کلم یا برگ ترب یا پونه را کوبیده  و ضماد اندازید، یا زرنیخ واشق را با آب کوبیده با سرکه، ضماد گذارید. شاه بلوط، مازو، اقاقیا هر یک از اینها را که می خواهید کوبیده و با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید، مواظب باشید که محل جوش شکافته نشود. برگ جعفری و برگ تلفونی را کاملا له کنید این مخلوط له شده را به اضافه کمی عسل به صورت ماسک به پوست خود بمالید، این عمل را هر روز به مدت ?? دقیقه تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا آثار جوش ها از بین برود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از بین بردن آثار جوش ها مفید می باشد.)


<<کانال ما در تلگرام. اینجا کلیک کنید>>


اثر آب بر روی جوش های چرکی

در دوره اولیه وقتی که جوش ها هنوز کوچک هستند با یخ از گسترش آنها جلوگیری کرده ، بدین ترتیب که با قرار دادن کیسه یخ روی دمل، از رشد آنها جلوگیری نموده و بعد آنها را کمپرس داغ می کنید. مسئله مهم به وجود آمدن سیستم سریع گردش خون در محل جوش می باشد چرا که این گردش سریع خون باعث تعویض شدن چرک و مواد سمی محل جوش با مواد سالمی که در خون است ، شده و در نتیجه جوش ها زودتر و بهتر از بین می روند.
 
موارد زیر را رعایت کنید :

-به جای غبطه خوردن به دیگران با حوصله و تمرین از پوست خود مراقبت کنید.
-
صورت خود را هر روز تمیز کنید.
-
دخترها، در صورت استفاده از لوازم آرایش هر شب صورت خود را تمیز کنند و پسرها روش صحیح اصلاح صورت خود را یاد بگیرند.
-
به اندازة کافی بخوابید و استراحت کنید.
-
از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.
-
به مقدار زیاد آب بنوشید.
-
سیگار نکشید.
-
از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های مضّر پرهیز کنید


جوش ها یا اکنه ها:

قبل از هر چیز باید بگم که جوش های صورت انواع مختلفی دارند. سطحی / زیرسطحی/ و از لحاظ ساختاری اسم های خاصی دارند . علت بوجود آمدن جوش های صورت بیشتر هورمونی و ارثی هست.
آکنه یا جوش یک اختلال پوستی است که در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ادامه می یابد. برای درمان ابتدا باید دید که آیا ضایعات واقعاً جوش هستند؛ چون خیلی از ضایعات پوستی شبیه جوش بروز می کنند. جوش بیشتر در نواحی سِبوره ( نواحی از بدن که دارای غدد سباسه فراوان است مثل اطراف بینی، پیشانی، چانه، قسمت های فوقانی پشت و سینه و شانه ها دیده می شود. غدد سباسه به طور طبیعی در تمام سطح پوست گسترش دارند و مسئول چرب نگه داشتن سطح پوست می باشند. همچنین به علت دارا بودن بعضی مواد دارای خاصیت ضد میکروبی و قارچی هستند. این غدد در کف دست و پا و لـب وجود ندارند و بیشترین تراکم آنها در صورت ، سر، سینه و قسمت بالای پشت است.

انواع جوش ها:
جوش بیشتر در صورت دیده می شود و شکل های متفاوت دارد مثل: کومدون ( جوش های ریزی که به صورت سر سیاه و سر سفید دیده می شوند )؛ پاپول (جوش های برجسته و قرمز رنگ)؛ پاسچول (جوش های چرکی ) و ندول ( تورم التهابی که در عمق بیشتری نسبت به پاپول قرار گرفته اند) و بالاخره کیست ( فضاهای بسته ای در زیر پوست حاوی ماده نیمه جامد یا مایع ). با بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی به علت های گوناگون جوش به وجود می آید. علت های بسته شدن این دهانه ها شامل: ?) تولیـد و ترشح زیادی چربی در این غدد که خود این می تواند به علت ارثی بودن یا عدم تنظیم هورمونی باشد. البته گاهی میزان هورمون در سطح طبیعی می باشد ولی پوست به این مقدار طبیعی نیز حساس است. مصرف خارجی هورمون هایی مثل هورمون مردانه ( تستوسترون) و کورتیکواستروئیدها ( کورتن) می تواند باعث ایجاد و تشدید آکنه شود.

دلایل بوجود آمدن
رشد میکروب در دهانه غدد که باعث التهاب و بسته شدن این غدد می شوند. ?) اختلال در کراتینی شدن ( در تشکیل کراتین دهانه اختلال وجود دارد مثل افرادی که سوء تغـذیه یا رژیم غـذایی دارند که اسیدهای چرب ضروری در بدن آنها کـم است و یا به علت های دیگری این اختلال وجود دارد). جوش های صورت را نمی توان به طور کامل از بین برد ولی می توان آنها را تحت کنترل در آورد. 4) التهاب (رها شدن مواد التهاب زا بدون فولیکول مو) که علت اصلی آن را فعالیت میکروبی در غدد سباسه می دانند که باعث ایجاد پاسخ التهابی بین دو فولیکول می شود. علل دیگر مؤثر در آکنه رژیم غذایی ( اثر آن هنوز اثبات نشده است اما مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها و مواد قندی در تشدید آن نشان داده شده است که در عین حال اثر رژیم های کم کالری نیز در جلوگیری از بروز آکنه مشخص شده است). تعریق ( در بسیاری از افراد باعث تشدید آکنه می شود) اشعه ماوراءبنفش ؛ که باعث بهبود ضایعات آکنه می گردد. استرس های روحی ؛ که آن را بخصوص در خانم ها تشدید می کند.

 

کارهایی که نباید انجام شوند
فشار دادن انواع جوش مخصوصا و مخصوصا آگکنه ها یا جوش های زیر سطحی بسیار خطرناک هست. من خودمم فکر میکردم که با با فشار دادن ممکنه که تخلیه بشه ولی این اشتباه محض بود. آکنه در فاصله شاید 1 سانتی متری و یا بیشتر در زیر پوست قرار دارد و امکان تخلیه پایین است. البته بعضی جوش ها تخلیشون مشکلی نیست اوناییکه سطحی هستند البته بعدش باید جاشو با صابون شستشو بدید و با الکل مخصوص ترکیبی 0 که موجود در داروخانه هاهست) شسشتو دهید.
بهتره که شبا قبل از خواب این کار رو کنید.


راه سریع درمان:
فرض کنید که فردا شب یا 2 روز دیگه عروسی یکی از بستگان هستید و باید برید و این در حالیه که صورت شما یه جوش بد زده که امکان تخلیه اش هم نیست بهترین راه مراجعه سریع به پزشک متخصص هست تا با آمپول مخصوص و تزریق مایع تریامیسولون(اگر اشتباه نکنم) سرعت بهبود رو از 15 روز به 3 روز برسونه!!
البته یه مشکلی که هست ممکنه که جای آمپول بعد ها رو صورتتون بمونه.

   

توصیه های مهم

برای جلوگیری از پیشرفت جوش ها و کاهش حجم و تعداد آنها باید توصیه های زیر را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید.

جوش ها را دستکاری نکنید و آنها را با فشار خالی نکنید. برای خالی کردن آنها به یک انستیتوی زیبایی مراجعه کنید تا با دستگاه های مکنده جوش ها را تخلیه کنند. اگر چنین مرکزی در نزدیکی شما وجود ندارد، انگشتان خود را با الکل ضدعفونی کنید، ناخن ها را کوتاه کنید و با یک دستمال تمیز جوش ها را به آهستگی فشار دهید تا تخلیه شوند.


- پوست خود را به نرمی ماساژ دهید. این کار را می توانید به طور مرتب، خودتان انجام دهید و یا به یک فرد مجرب مراجعه کنید تا پوست شما را ماساژ دهد. ماساژ باعث تخلیه چربی پوست شده و از پیشرفت جوش ها جلوگیری می کند.


- آسودگی روانی داشته باشید.سعی کنید خواب مرتب داشته باشید. استراحت کافی داشته باشید و حتی الامکان از فشارهای روحی و عصبی بپرهیزید.


- روزی دو بار صورت خود را بشویید و ماساژ دهید. برای شستشو از صابون اسیدی (گوگردی) که پزشک توصیه می کند استفاده کنید. ابتدا صورت خود را خوب صابون بزنید تا از کف پوشیده شود. آنگاه با نوک انگشتان، پوست صورت خود را ماساژ دهید تا صابون در منافذ پوست به خوبی نفوذ کند و چربی های جمع شده در جوش ها را از بین ببرد. از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود جریان خون پوست و طراوت و شادابی آن می شود . با کف دست خود پوست صورت را از راست به چپ، از چپ به راست و سپس از پایین به بالا ماساژ دهید. کل زمان ماساژ صورت با کف صابون باید پنج دقیقه طول بکشد. پس از آن صورت خود را با آب گرم بشویید تا کاملاً پاک شود. آنگاه با یک پنبه آغشته به گلاب، سطح پوست را پاک کنید. گلاب یا آب لیمو، اثر قابض دارند و باعث افزایش گردش خون و بهبود پوست می شوند .


- هفته ای یک یا دو بار از ماساژ سرکه سیب استفاده کنید تا چربی پوست کاهش یابد. برای این کار کافی است مقداری سرکه سیب را در همان مقدار آب بریزید و سپس با انگشت مقداری از این مخلوط را بردارید و بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید. ماساژ را با حرکات حلقوی و ضربه ای آهسته انجام دهید و ابتدا از پایین به بالا و سپس از بالا به پایین حرکت کنید. آنگاه چند دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید.


- از مصرف غذاهای چرب، شیرینی زیاد، سس مایونز، خامه، شکلات، گردو، فندق، موز ،  تخم مرغ ، بعضی از ماهی ها و نارگیل ، حتی المقدور بپرهیزید ولی نیازی به رژیم های سخت نیست. سعی کنید سبزی ها و میوه جاتی را که حاوی ویتامین A هستند زیادتر مصرف کنیدهویج ، اسفناج ، شاهی و گوجه فرنگی. همچنین مصرف چای و ادویه جات را محدود کنید.


- سعی کنید هر روز صورت شما در معرض نور آفتاب قرار گیرد. اشعه آفتاب تأثیر بسیار خوبی در بهبود جوش های غرور جوانی دارد. بهتر است برای محافظت چشم ها از عینک آفتابی کمک بگیرید. البته بعضی محققین معتقدند که نور آفتاب پس از مدتی موجب تشدید آکنه می شود ، بنابراین بهتر است استفاده از آفتاب  را فقط برای شروع درمان به کار گیرید.


- از ورزش و پیاده روی  غفلت نکنید. بسیاری از جوش های پوستی پس از مدتی ورزش  به کلی ناپدید می شوند . اگر هر روز صبح، مسافتی معادل حداقل سه کیلومتر را به صورت پیاده روی یا به صورت دویدن طی کنید و پس از آن یک دوش بگیرید، متوجه می شوید پس از مدت بسیار کوتاهی پوست شما بسیار شاداب تر می شود و بسیاری از جوش ها برطرف می گردند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می شود .


- برای شستشوی صورت از آب گرم استفاده کنید. صابون شما بهتر است از نوع اسیدی باشد که چربی را کم کند. مصرف مواد آرایشی و کرم های چرب را محدود کنید و در صورت استفاده ، ابتدا پوست را به یک کـِرم مرطوب کننده آغشته کرده و سپس از پودر یا سایر مواد آرایشی استفاده کنید و شب ، هنگام خواب همه این مواد را به وسیله شیر پاک کن تمیز کنید.


- پس از شستشوی صورت، هیچگاه با یک حوله به طور خشن صورتتان را پاک نکنید، بلکه یک دستمال کاغذی یا حوله نرم را با پوست خود تماس دهید تا خشک شود.

   

اقدامات پزشکی

در کنار توصیه های مذکور، داروهایی توسط پزشک متخصص برای شما تجویز می شوند که نقش اصلی را در بهبود آکنه  بر عهده دارند. حتماً از این داروها استفاده کنید .


<<با عضویت در کانال تلگرام ما زندگیت در عرض چندماه متحول میشه و ثروت، سلامتی، آرامش، شادی، عشق به زندگیت سرازیر میشه. اینجا کلیک کنید>>

نظرات 67 + ارسال نظر
سارینا پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 20:53

خانوما پریود میشن خب اینتطوری خون اونا تمیز میشه
ایا واجبه برا خانوما هم حجامت بشه؟

اول از همه بگم که هرگز در زمان قاعدگی نباید حجامت انجام بشه.
اما برای پاسخ به سوالتون لازمه چندتا نکته رو توضیح بدم.
به طور کلی ماهیت خونی که از طریق حجامت خارج میشه با ماهیت خون وریدی و خون دوران قاعدگی متفاوته. و اینکه خود رحم هم به طور طبیعی در ماهیت خون بدن تغییر ایجاد میکنه و همین تغییر موجب میشه خون پس از خروج از رحم اصطلاحا ببندد و تبدیل به لخته خون شه.
تا اینجا رو تو ذهنتون داشته باشید. حالا به آماری که در ادامه میارم دقت کنید.
اثر درمانی حجامت هیچ وقت با خون دادن تامین نمی‌شه. در طرحی پژوهشی که در بیمارستان لقمان‌حکیم تهران انجام شده، در مقایسه فاکتورهای بیوشیمی موجود در خون وریدی(خون اهدا شده) با خون حجامت، تفاوت‌های فاحشی وجود داشته. به طوری که فقط میزان کلسترول خون حجامت، 2.5 برابر بیشتر از خون ورید بود.
بنابراین برای کاهش میزان کلسترول خون، فقط انجام حجامت مفیده. همچنین سم موجود در خون حجامت را با سم خون وریدی مقایسه کرده‌اند که سم موجود در خون حجامت 23 برابر سم خون وریدی بوده است. بنابراین با توجه به فراوانی مسمومیت‌های غذایی و شیمیایی، آلرژیک و تنفسی که اطراف ما و در شهرهای بزرگ فراوانه، حجامت بهترین راه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها می‌تونه باشه.
در آخرهم بیماری‌هایی که با حجامت درمان می‌شه رو براتون میگم.
ابوعلی سینا اعتقاد داره صفرا و سودا از طریق حجامت قابل دفع است. حجامت در مورد بیمارهای هایپرلیپیدمی(چربی خون بالا)، دیابت غیروابسته به انسولین، دردهای عضلانی، سردردهای عصبی و میگرنی، بیماری‌های پوستی مثل آکنه(جوش)، پسوریازیس، آلرژی‌های دارویی، غذایی، فصلی، اعتیادبه مواد مخدر، بیماری‌های انسدادی عروق کرونر، عوارض بعد از یائسگی، دردهای قاعدگی و بعضی بیماری‌های عفونی، هورمونی و غدد‌کاربرد داره.

حسین شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:37

سلام ..ایا خالی کردن اب بدن واس از بین بردن جوش صورت یا اینکه دیگر جوش نزنیم مفیده یا نه ؟

سلام دوست عزیز.
بنده به طور قطع خدمتتون میگم که خالی کردن آب بدن از طریق استمناء موجب ایجاد جوش در ناحیه پیشانی، دور بینی، و دور لب و روی چانه میشه

z یکشنبه 18 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 20:26

من دو بار حجامت کردم. کمر و پیشانی. جوشام خوب نشد!!@

نازی چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 00:08

منم صورتم از 11 سالگی تا الان که 18سالمه جوش های بدی میزنه و صورتم قرمزه و التهاب داره

تنتن جمعه 21 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 05:22

منم حجامت کردم و فایده نداشت. حجامت واسه جوشهای هورمونی دیگه تاثیر نداره...باید قرص مصرف کرد.

پریسا دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 16:36

میخواهم برای جوش های صورت و بدنم حجامت کنم ولی میترسم جاش بمونه آخه یه ماه دیگه عروسیم سر دو راهی موندم میشه راهنمایی کنید راستی کجا را حجامت میکن برای جوش

سلام.
بله ممکنه جاش بمونه. البته بستگی به مهارت فردی داره که براتون انجام میده.
و اینکه حجامت روی کمر و بین دو کتف پایینتر از گردن انجام میشه.
ولی اگر یک ماه زمان دارید بهترین راه حل مراجعه به متخصص پوسته.

جواد دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 17:15

جای جوش رو چیکار کنیم

سلام دوست عزیز.
از پمادهای لایه بردار مانند ترتینوئین استفاده کنید.
قبل از مصرف با آب و صابون پوست رو بشویید و فقط به مقدار یک عدس روی موضع بمالید، مثل کرم نباید همه جا مالید!!

سمیه دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 20:03

سلام.دوست عزیزمن ازجوشهای صورتم خیلی رنج میبردم تااینکه یکی ازدوستانم گفتم که حجامت انجام بده دوبارحجامت کردم هرسال یخ یاد اردیبهشت ماه چون فصل حجامت اردیبهشت الان نمیشه اصلانم جاش نمیمونه جوشام رفتن والان صورتم صاف شده

سلام بزرگوار. خداروشکر.
ممنون که تجربه تون رو با ما درمیون گذاشتید.

nasim دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1395 ساعت 22:59

من تا الان چهار بار حجامت کردم ولی اصلا جاشم نمونده به نظرم حجامت خیلی عالیه جوشامم خیلی بهتر شده

سلام.
ممنون که تجربه تون رو با ما و دوستان در میون گذاشتید.

صفیه چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1395 ساعت 00:11

سلام من ی دخترم و 23سالمه...جوشای بزرگ چرکی ک عمیقم هستن میزنم..امشب ینی 7دی 95 حجامت عام انجام دادم..با بادکش و تیغ ..دردشم خیلی خیلی کم بود..من ادم خیلی ترسویی ام و لی خیلی خوشم اومد..اینا همه الکیه ک میگن خیلی درد داره و میترسونن..موقع تیغ زدن تا درد و حس کردن 15ثانیه س ..ک تا بخوای دردو حس کنی تموم میشه ...و گفتن حجامت کبدم برام انجام میدن و اگر تاسه روز خوب نشد جوشام حجامت کبد انجام میدن...گفتن برام زیرگردن زالا مبندازن...حالا ایشالا ج داد..بهتون میگم البته من تو بهار انجام ندادم..تو پاییزم..چون تازه با حجامت انجام شدم نتونستم انجام بدم..و از جوشام خسته شده بودم..تحمل نکردم تا بهار..اکثز جوشامم مال نیمه دومه ساله..

سلام. چندبار دیگه حجامت انجام بدید قطعا تاثیرش رو میبینید.

m.n شنبه 11 دی‌ماه سال 1395 ساعت 13:31

سلام دوست عزیز دختری 20 ساله هستم که ماهی دوبار جوشایی (حدودا دو سه تا) روی چونم و اطراف چونم میزنه ک وقتی فشارشون میدم فقط ازشون آب خارج میشه و بعدم جاش لکو سیاه میشه ک بعد از یک ماه خوب میشه، علت چی میتونه باشه و چی کار کنم ک این جوشارو نزنم؟

سلام دوست عزیز.
اول اینکه دلالیل زیادی از قبیل هورمونهای بدن، رژیم غذایی، سیستم عصبی و ... موثرن.
اما به شدت توصیه میکنم که به هیچ وجه به جوشها دست نزنید و از فشار دادن خودداری کتید چون باعث ایجاد جوشهای بیشتر و ماندن جای جوش میشه.
به محض دیدن جوشها میتونید از ژل یا محلول اریترومایسین و در موارد حادتر از کلیندا مایسین به صورت موضعی و فقط روی جوشها استفاده کنید تا سرعت بهبودشون چندبرابر بشه.
برای از بین بردن جای لک هم بعد از بهبود جوش از پماد ترتینوئین بصورت موضعی و فقط بر روی لکه مورد نظر استفاده کنید.

محمداشرف یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1395 ساعت 12:54

سلام روز شماخوش می خواستم بدونم ازچی غذای استفاده کنیم تشکر

سلام دوست عزیز.
فقط میتونم عرض کنم که اگه از خوردن انواع نوشابه و سس مایونز خودداری کنید تاثیر بسیار زیادی در بهبود داره. به خصوص نوشابه سیاه.

alireza چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1395 ساعت 23:05

ببخشید یه سوال فنی ...یه پسر 15 ساله ام رو پیشونیم جوش زیاد میزنه روی چونم خلاصه ...چیکار کنم دیگه جوش نزنم و جای قبلی ها کاملا از بین بره؟؟ممنون میشم اگه پاسخ بدین

نامعلوم پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1395 ساعت 23:23

درروی قفسه سینم وهمچنین پیشونیم زیادجوش میزنه خواهش میکنم کمکم کنین تازودترازشرشون خلاص بشم اخه قراره بریم مهمونی

مهدی شنبه 18 دی‌ماه سال 1395 ساعت 00:27

سلام خسته نباشین.من جوش هام زیر پوستی اند وخیلی بزرگ دارن میشن .سرکار من هم بیشتر چسب کاری که بعد از تموم شدن کار میبینم صورتم خیلی چرب شده .خواستم بپرسم باید چ کار کنم؟

meysam سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1395 ساعت 00:49

سلام.من تو بجه گیم باسنم خیلی جوش میزد بعد اروم اروم کشی به پشتم و قفسه سینم و الانم که صورتمم به اینا اضافه شده و شبی 5تا میزنه.منم همونجور که عادت دارم سر کلاس دانشگاه یکی یکی میکنم ناخوداگاه... حوصله ماسک و این چرت و پرتارم ندارم یه راح حل میخوام با دارو یا پوماد رفع کنه البته به جز حجامت

از ژل و پماد کلیندا مایسین کمک بگیرید. البته باتوجه به اینکه آکنه ها انواع مختلفی دارند و هرکدوم داروی مخصوص به خودشون رو لازم دارن بهتره به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

تارا چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1395 ساعت 00:11

سلام..من حدود ۱۱سالگی شروع کردم به جوش زدن الان ۱۸سالمه و با مراجعه به پزشک و انواع دارو و ماسک بازم خوب نشدم و جدیدا جوش های زیاد و چرکی پشت کمرم چیکار کنم؟
یه عادت بد دارم که با خالی کردن جوش ها حالم بهتر میشه..انگار که خودم رو تنبیه کردم..لطفا راهنمایی کنید

سلام.
من به طور قطع میگم که با دستکاری جوشها موجب بیشتر شدنشون میشید دوست عزیز

saleh چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1395 ساعت 13:08

سلام وخسته نباشید من جوش های سرسفید دارم اگرحجامت بکنم درست میشه یا درست نمیشه

سلام.
بله باچندین بار حجامت بهتر میشه

الهام جمعه 24 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:24

سلام
حجامت کدوم قسمت بدن برای از بین بردن جوش صورت بیشتر تاثیر داره
راستی ی سوال دیگ من رو بازوامو پشتمم جوش میزنم با حجامت میره؟؟؟

علیرضا جمعه 24 دی‌ماه سال 1395 ساعت 23:42 http://gravstar.com

سلام جوش های قرمز دیگه کلافم کرده خدایش اعتماد بنفسمو از بین برده

صفیه شنبه 25 دی‌ماه سال 1395 ساعت 22:14

سلام من همونم ک گفتم رفتم حجامت عام..دکتر طب سنتی گف اگ زالو بندازی دوباره مجددا عود میکنه و گف انجام نده...حالا بنظرتون حجامت عام و کبدو انجام بدم باتوجه ب مزاجم ک گرمو خشکه ینی تاثیری داره ...خیلی نا امید شدم...حتی بقکر طب سوزنی افتادماما کسی تجربه نداره...خونمم غلیظ نیس..فک میکنم..چون حجامت ک کردم خونم رقیق بود...کم خونی ام ندارم...اخه علت این جوشای کذایی چیه..ممنون

F یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1395 ساعت 22:52

سلام خسته نباشید ببخشیدمیخواستم ببینم که الکل واسه جوش خوبه . من صورتم وگردنم خیلی زیاد ومیترسم سوراخ شه حجامت واسه جوش خوبه یازالو کدومش انجام بدم خوب میشه

امیر جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 10:31

سلام با تشکر از سایت خوبتون
من یه نوجوان 15 ساله هستم صورتم جوش های تقریبا زیادی شده
که بیشترشون زیرپوستی هستن هر کاری هم کردم نمیره تا اینکه حجامت بهم معرفی شد الانم تصمیم گرفتم برم حجامت. میخواستم ببینم موثره؟

سلام دوست عزیز.
بله چندبار انجام بدید قطعا تاثیر مثبت داره

عادله چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 15:57

سلام روز بخیر ممنون از مطلب خوبتون
من به شدت روی بازوها و کتفم جوشای خیلی بدی میزنه 3 ماه پیش هم حجامت کردم ولی تاثیری نداشت به متخصص پوست هم مراجعه کردم ولی فلیده ای نداشت دیگه نمیدونم باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. دوست عزیز یکبار حجامت برای رفع کامل جوشها کافی نیست. باید چندین بار با فواصل چندماهه انجام بشه

♡♡♡ شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:04

سلام صورت من هم یه یک سالی جوش وحشتناک میزنه مخصوصاًقسمت های چونه درولب .هردکتری رفتم فایده نداشت.تازه به طب سنتی رفتم که شش تا زالو زیر چونه ام انداختم .چندروزی که گذشته یکم بهتر شده.میخواستم بگم به ده روز برسه کاملاً خوب میشه.جواب میگرم؟چون واقعاً خسته شدم

شمیم پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 17:02

سلام من از پودر فت ویت واس چاقی استفاده کردم. بعد مدتی صورتم و بدنم خیلی جوش زد هنوزم داره میزنه چیکار کنم خوب شه خسته شدم ازشون

سلام.
معمولا پودرهای افزایش وزن باعث آسیب به کبد و درنتیجه ایجاد جوش میشه.
توصیه میکنم از قرص livergol برای پاکسازی کبدتون استفاده کنید.

محمدرضا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:29

سلام خسته نباشی
صورتم خیلی جوش میزد ولی رواکوتان خوردم بهتر شدم ولی روی گونهام هنوز جوش چرکی و عمقی میزنه لطفا یه پماد معرفی کنید که همراه این قزص رواکوتان که میخورم عوارض نداشته باشه.ممنون

Parvaneh پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 23:57 http://parvaneh

واااای من خیلی.چوش میزنم هم صورتم و هم پشتم و هفته ی دیگه هم عروسی دارم حال هم ندارم برم دکتر تو رو خدا یه چیزی بگید

عسل شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 18:29 http://parisagholamzad@gmail.com

سلام خسته نباشید
من چند سالی هست که بدنم، روی سینه ،کمر ،و شانه هام جوش میزنه و الان هم جوش هایی که خوب شدن به صورت لک مونده روی بدنم.خیلی دکتر رفتم ولی درمان نشدن.اخیرا هم آزمایش هورمونی دادم و قرص استفاده کردم و دوره تمام شد ولی هیچ فرقی نکرد .لطفا کمکم کنید واقعا اعتماد به نفس ندارم خیلی بدنم زشت شده.ممنونم

مهدی سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 19:37

با سلام من پسری ۱۶ ساله هستم که دو ساله صورتم جوش میزنه مخصوصا رو گونه ها و دو طرف صورتم که جوشی که درد میگیره و قرمزه.. دیگه خسته شدم میخواستم ببینم برم حجامت کنم بهتره یا برم دکتر پوست. ممنون

ali شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 00:16

سلام.نزدیک 20روز دیگه عروسی خواهرمه یه راه حل میخوام ک تاثیر داشته باشه اون صابون گوگرد هم دارم ینی من اگ اونو بزنمو 5دقیقه بمالم جوشام خوب میشن.یا ی راه خل دیگه بگو.ممنونم از لطفت

Ali شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 00:32

سلام.15سالمه.حدود20روز دیگه هم عروسی خواهرمه.ی راه خل خوب ازتون میخوام به جز حجامت.البته صابون گوگرد هم دارم ک میگن 5دقیقه بمالونی با دستات تاثید داره میخواستم بدونم واقعا تاثیر داره یا اگه نداره یک راه حل دیگه بهم بگو .
ممنونم❤

سلام دوست عزیز.
شما چون زمانتون کمه بهتره با دکتر پوست مشورت کنید

Ali شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 21:04

ا

Ali شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 22:54

سلام.15سالمه .حدود20روز دیگه عروسی خواهرمه ی راه حل میخوام ب جز حجامت.
شنیدم صابون گوکرد بزنیو 5دیقه بمالی جند بار خوب میشه یا یک راه حل دیگه بگی ازت ممنون میشم.یاعلی

Ali پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 20:35

سلام میخواستم ببینم صابون گوگرد تاثیر داره؟
دو هفته دیگه عروسی بگیکی از بستگانمه اکه ی راه حل بگین ممنون میشم

صفیه شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 18:43

سلام من دوبار حجامت بفاصله یک ماه انجام دادم چرا جوشام خدب نمیشه...خسته شدم دیگ ..طرفا ما زالوی سبزم گیر نمیاد زالو بندازم....سیاهن ..چیکاکنم کلافه شدم ب خدا

لیلا یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 19:43

سلام
میخواستم از دوستانی که حجامت کردن و راضی هستند خواهش کنم جایی که رفتند رو معرفی کنند

عسل دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 16:34

سلام خسته نباشید
دختری 25 ساله هستم، پشت کمرم و قفسه ی سینم و صورتم جوشای چرکی زیادی میزنه. آنتی بیوتیک به مدت طولانی استفاده کردم. کمتر شد ولی بعد از قطع آنتی بیوتیک بدتر از اول شده.
خواهش میکنم کمکم کنید. اعتماد به نفسمو کاملا از دست دادم. هزینه ی زیادی بابت درمان دادم ولی اصلا تاثیر نداشته. من حتی 4 جلسه میکرونیدلینگ انجام دادم.
خواهش میکنم کمکم کنید. دیگه مغزم نمیکشه. زندگیمم بخاطر این موضوع دارم از دست میدم. اگه یه درمان قطعی میدونید، خواهش میکنم بگید.

صفیه جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 16:57

سلام...میتونم فصد عروق داخل بینی ینی دقیقا کجای بینی رو رگ زنی میکنن؟؟مگ داریم مگ میشه؟؟؟

علی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 14:13

آیا ماسک آلوورا میتواند جای جوش را از بین ببرد

سلام. برای رفع جای جوش از پمادهای لایه بردار استفاده کنید

فاطی پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 00:23

سلام خسته نباشید
صورتم خیلی جوش ریز و سرسیاه میزنه حسابی کلافه شدم یه بار هم حجامت انجام دادم خوب نشدم بنظرتون چکار کنم ؟؟؟

علی پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 19:40

دوست عزیز شما میگید ک جوش هارو فشار ندید خب اگه فشار ندیم ممکنه خال بشه جوش ها هم سریع خوب نمیشن

صفیه شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 18:04

من دوبار ب حجامت عام کردم...بعد سه هفته از دومین حجامت عام سه تا زالو
انداختم زیر چونه ام..گفتن جوشا میره..اما جوشام تو چونه بیشتر شد...تو اون سه هفته ام سرکه انگبین میخوردم شبا پنج قاشق با ی لیوان اب ولرم...چرا اینحور شد ..الانم ک نتیجه نگرفتم میخوام رواکوتان بخورم...جوشام اعتماد بنفسمو گرفته جاشم چاله میشه ..خسته شدم..قبلا این قرصو خوردم اما دوره شو تموم نکردم ..باز جوشا برگشته ..صورتم پر اسکار شده..خسته شدم

اقا جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 19:28

سلام من همیشه جوش پوستی دارم و التهابی و دانه سیاه هم دارم الان سه ساله داره منو اذیت میکنه دستمال مرطوب یا هرچی که بتونه خوبم کنه بهم بگین ممنون

اقا جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 19:41

سلام من همیشه جوش پوستی دارم و التهابی و دانه سیاه هم دارم الان سه ساله داره منو اذیت میکنه دستمال مرطوب یا هرچی که بتونه خوبم کنه بهم بگین ممنون

سلام بزرگوار.
تو بخش نظرات چندتا پماد معرفی کردم از اونها استفاده کنید.

نرگس جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 17:23

سلام اگ الان توفصل بهار حجامت کرد بعد دوماه بعد دوباره حجامت کنم اشکالی داره

سلام. نه مشکلی نداره. ولی بهترین حالتش هر سه ماه یکباره

Negar یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 17:05

من ۲۲سالمه پوست دوردهنم داره خودبه خودسیاه میشه بایدچیکارکنم علتش چیه

فائزه سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 16:35

سلام میخواستم بدونم باید چی کار کرد که تو دو هفته جوش رو خوب کرد؟؟؟ ؟
لطفا راهنمایی کنید

ندا پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:11

واقعا جوش چونه و اطرافش عذاب آوره...ی ماه دیگه عروسیمه فرصت دارم ولی نمیدونم موفق میشم ک جوشام از بین برن یا ن. ژل آلوئه ورا خیلی خوبه لک هارو کمرنگ میکنه

حسین سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 16:55

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز بگم که اول باید فهمید کهب چه علت اعضای بدن ما شروع ب جوش زدن میکنه تا بتونیم درمان خوبی رو داشته باشیم درکل بهتون بگم که برای جوش های سرسفید بهتره که از خوردن پفک چیپس نوشابه فست فود و اجیل و گرمی جات خودداری کنین و ب جاشون آب فروان و کاهو با آبلیمو یا ابقوره بخورین بعد از حدود یک ماه خودتون متوجه نتیجه ای عالی میشین در این حین برای سریع تر از بین بردن جوش یک محلول کلیندامایسن از داروخانه تهیه کنین و هرشب قبل از خواب با پنبه اروم به روی جوش ها بمالین و صبح با استفاده از یک صابون نوباکتر با اب ولرم روبه سر صورتتون رو بشورین از همه مهمتر اینکه جوش رو ب هیچ عنوان دستکاری نکنین در طول درمان دوستانی که طبع گرمی دارن نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک استکان عرق کاسنی و شاطره رو قاطی کنین بخورین و اینکه آخر شب میتونین از شربت مفیدی استفاده کنین یک استکان آب یک قاشق غذاخوری خاکشیر یک قاشق چای خوری ابلیمو استفاده کنین درضمن این راهکار اگر نتیجه ای نداشته باشه بدونین که مثل راهکارهای دیگه ضرری نداره انجام بدین ان شاءالله که نتیجه میگیرین در آخر هم برای عاقبت به خیری همه جوونا دعا کنین من هم التماس دعا دارم یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد