انواع علامت ها و نشانه ها در دفینه

بعضی عزیزان در مورد انواع نشانه های دفینه و مفهومشون سوالاتی داشتند که تو این پست سعی کردم تا جاییکه بتونم مطالبی رو قرار بدم. امیدوارم مفید واقع بشه. 

نشانه صندلی:

 نشان سنگ صندلی یک از آثارهایی هست ک تو کشور ایران به وفور پیدا میشه و بیشتر مواقع

دفینه ای که برای این آثار قرار میدادن الماس و سنگهای قیمتی بود البته سکه در ابعاد خمره 

کوچک هم قرار میدن و .... ولی بیشتر موردهای اولی رو  میذاشتن و معمولا سنگ صندلی را

در بلندی قرار میدادن .

روش دفن دفینه در این آثار به این صورت است که وقتی شما روی صندلی مینشینید و جایی

رو که شما در جلوی پای خود  در مسیری حدود ۲ الی سه متر جلوتر از پای خود و یا حتی به

صورت یک بر آمدگی و یا سنگ مشخص میکردند و بازم اگر در صورتی که جلوی شما  صخره

وجود داشت باید درون صخره به دقت نگاه کنید و سوراخی رو در جلوی دید مستقیم خود به

صورت پلمپ شده بیابید که دفینه رو در داخل آن جای میدادن و معولا عمق بار در این آثار به ۲

متر بیشتر تجاوز نمیکنه .


<<کانال ما در تلگرام. اینجا کلیک کنید>> 



علامت کبوتر:

 سنگ کبوتر معمولا روی صخره ها حکاکی میشود . و اشاره به سمت نوک و یا دقیقا زیر خود را دارد البته روی زمین . و نشان دفینه کوچک است در حد یک دیگ 30 کیلیویی . متراژ آن هم به 2 متر بیشتر تجاوز نمیکند .

 

نشانه قلب:

 قلب شکلی است که از گذشته های خیلی دور به امروز رسیده است. در هر جامعه ای نشان محبت و احترام میباشد. در مسیحیت روی سنگ قبرها مشاهده میشود. از نظر بعضی تعابیر دفینه یابی به معنی طلا میباشد. و در اشکال متفاوت معنی تله را میدهد. اما معنی و مفهوم این تصویر به این صورت است که: یک قدم در سمت راست و البته کمی پایین تر ورودی یک قبر مهم میباشد. توجه داشته باشید به احتمال زیاد تله دارد. در بیشتر دوره های تاریخی از علامت قلب استفاده شده است . در یکی از نمونه های کشف شده در قسمت ورودی یک قبر به همراه 3 عدد سکه طلا (ساسانی) وجود داشته است.

 

علامت روباه:

 حیوانی مکار و پر فریب با چشمانی نیمه درشت که پوزه(دهان) آن جلب توجه میکند.

روباه بیشتر بانماد هایدیگر به کار برده میشود از جمله شیر -ببر-انسان و

روباه نظر شما را به خود جلب میکند وبه شما میگوید از مسیر من بیایید که در واقع میخواهد شما را فریب دهد .

به هیچ عنوان در مسیر روباه دنبال بار نگردید.بار در مسیر مخالف روباه است

 

 

نشانه ردپای برهنه یا علامت پا:

اگر رد پای راست باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت راست باید بررسی شود.

اگر رد پای چپ باشد به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت چپ باید بررسی شود .

اگر رد پای چپ و راست درکنار هم باشد در جهت پاها باید نگاه کرد. (در جهت پاها مکانی که با سایر قسمتها متفاوت است باید بررسی شود.)

گفته میشود که اگر یک پا باشد گنج نزدیکتر و اگر دو پا باشد گنج دورتر است ، همچنین اگر فقط پای چپ باشد دفینه نزدیکتر و برای پای راست کمی دورتر خواهد بود.

معمولا برای پای چپ 3 الی 7 و برای پای راست 10 قدم به جهت انگشت ها محاسبه می گردد.

جایی که ردپا وجود دارد،  احتمال اینکه بتوانید دفینه ای را پیدا کنید، بسیار  زیاد است.

 

ضمنا اگر نزدیک انگشتان به اندازه نخود یک حفره وجود داشته باشد و یا یک یکی از انگشتان پا وجود نداشته باشد یا علامتی داشته باشد، در اینصورت 40 الی 70 قدم و در مواردی هم می توان 111 قدم به سمت جلو برویم و یقینا یک گنجینه وجود دارد مگر آنکه در گذشته دور یا نزدیک به تاراج رفته باشد.

شایان ذکر است، یافتن رد پا در داخل اتاقک یا راهرو و غار و زیر زمین، بصورت بالا محاسبه نمی گردد و بسته به محل و طرز قرار گرفتن و نیز علائم موجود در کنار یا داخل آن، تعبیر و تفسیر مخصوص به خود دارد.

و آخر اینکه چنانچه در داخل کف پا علامت ضربدر یا بعلاوه و یا حتی یک نقطه یا سوراخ وجود داشت ، هدف در زیر آن است.

 

<<کانال ما در تلگرام. اینجا کلیک کنید>>


نشانه مربع:

نقوش مربع: مربعی یکی از اشکال هندسی است که بیش از هر شکل دیگر به عنوان جهانی ترین صورت در زبان نمادها به کارگرفته شده است. بر طبق نظر فیثاغورث مربع نمایندة وحدت گونه ها و نشان دهندة برابر یک چیز با خودش به نحوی نامتناهی است و نتیجتاً می تواند نمادی از عدالت قانون تلقی شود که همه را به یک چشم می نگرد. از نظر افلاطون مربع نمایندة هماهنگی است که عالیترین فضلیت به شمار می آید؛ شناختی کامل که شخص می تواند از طریق آن به حقیقت مطلق دست یابد. این شکل پر از رمز و راز است و ثبات گراست. همراه با مستطیل که خود زایندة آن است معماران، و هنرمندان زیادی از سراسر جهان را در طول تاریخ الهام بخشیده و آنان را به ابداع سطوح و ساختمان های سه بعدی واداشته است. مربع همراه با دایره، مثلث متساوی الاضلاع و صلیب نشأت گرفته از خود مربع یکی از بنیادی ترین شکل های نمادین به شمار می رود. مربع شکلی ایستا و ثبات گراست که اضلاع و زوایای برابرش احساسی از سکون، استحکام، حصار، منزل، کمال و استقرار بر می انگیزند. با این همه هنگامی ک یکی از اضلاع یا زوایای این شکل خمش پیدا می کند، به نحوی شگفت انگیز شکلی دیگر حاصل خواهد کرد. واقعیت تنها به کمک مربع قابل بیان است.

 

 

نشانه عقاب:

 گر چندین جوغن بر روی یک سنگ یا صخره متحرک دیدید . مثل سنگی در زمین کشاورزی یا بیابان که قابل حرکت باشد نشانه چندین قبر است که در همان حوالی موجود است قبرها را مثل شکل بالا پیدا می کنید و بعد از پیدا کردن اولین قبر بقیه قبرها رو به عقب هستند برای پیدا کردن فاصله بین قبرها نیز باید فاصله بین جوغن ها را اندازه گیری کرده و هر یک سانتیمتر را یک متر محاسبه کنید.اگر یک جوغن روی یک صخره دیدید که یک خط به آن جوغن وصل بود نشانه قبر یک فرد بلند مرتبه است . فاصله بین نشانه تا قبر را مثل شکل بالا محاسبه می کنیم.

 

علامت کوزه:

 اگر شکل یک کوزه را به این طریق دیدید که روی سنگ حکاکی شده طول کوزه را اندازه بگیرید و برای هر سانتیمتر یک متر رو به دهانه کوزه بروید هدف در زیر زمین است.

 

علامت سنگ آسیاب:

 زیر سنگ را بررسی کنید تا 2 متری زیرش را نگاه کنید. البته بهتر است سوراخ وسط سنگ آسیاب را اندازه گیری کنید هر سانتیمتر را می توانید یک متر حساب کنید. سنگ آسیاب نماد گنج است اگر زیر خاک باشد آخرین علامت است. اگر سنگ آسیاب در سطح زمین باشد نماد گنج نیست.


 علامت خرچنگ و یا عقرب

 از اشکال خرچنگ در بسیاری از تمدن ها و در مقاصد مختلف استفاده شده است. و در تمامی آنها یک وجه مشترک وجود داره و اون وجه مشترک هم خبر دادن از مفاهیمی چون «خطر» و «دقت کنید» می باشد.

 میگویند محل هایی که از سمبل خرچنگ و یا عقرب در اونجا استفاده شده مکان هایی هستند که در تمدن های گذشته نوعی طلسم و جادو بر روی اونها وجود داشته است.( البته بنده به شخصه به طلسم اعتقاد ندارم. از نظر من در امر دفینه یابی فقط تله وجود داره )

وجود آب در اطراف محل، مطابق با طبیعت این حیوان می باشد. در مورد خرچنگ یه مطلب قطعی وجود داره و آن مطلب هم اینه که در نزدیکی (خیلی نزدیک) خطری وجود دارد. این محل ها مناطقی مسطح نیستند. به همین دلیل در هنگام بررسی و جستجوی محل می بایست خیلی با دقت عمل کرد.

 مطابق تحقیقات و اطلاعات به دست آمده، اموال پنهان شده ای که از سمبل خرچنگ برای علامت گذاری آنها استفاده شده، ممکنه در محل آسیاب ها نیز مخفی شده باشه. اگر در تصویر، خرچنگ بزرگ بود و بر روی آن صلیب وجود داشت ،منظور آن خود خرچنگه. ممکنه جایی که تصویر بر روی آن قرار داره یک دریچه باشد.


‍ نشانه مثلث

اشاره به مومیایی دارد و آرامگاه یا درون صخره یا زیرصخره می باشد.

برای مثلث باید در راس مثلث حرکت شود و اشاره به جاهای مرتفع و بالای کوه می دهد و اینکه مثلث از اشارات توجیهی می باشد و شما را به اشاره بعدی و تکمیلی راهنمایی می کند و اگر کنار مثلث جوغن و یا شیار یا علامت دیگری بود، همین مثلث اشاره تکمیلی می باشد و نیز علامت مثلث در سقف اتاق باشد، قبر همان داخل اتاق است


 3 جوغن مثلث متساوی الساقین همراه با شیار


 راه حل ها

1-    ضلع ها با هم جمع شوند و در راس مثلث حرکت شود به یک منطقه طبیعی و یا جایی متمایز می رسد.

2-    ضلع ها با هم جمع شوند و تقسیم بر 3 شود و به طرف علامت حرکت شود.



 جوغن شاهی مثلث متساوی الاضلاع و 3 شیار

 

محاسبات آن را به دو صورت بیان نمودند

1-    اضلاع را جمع کنید و به طرف علامت و یا راس مثلث حرکت کنید

2-    اضلاع را جمع و تقسیم بر 7 نمایید و در راس مثلث یا علامت حرکت کنید


 اما راه بعدی

1-    اضلاع را جمع کنید و ضرب در 3 نمایید

2-    حاصل را تقسیم بر 10 نمایی و به طرف علامت حرکت کنید


 به یک در چاه میرسید که دفینه شاهی و ملکه درون آن میباشد. این راه حل تجربه شده می باشد، به شرط اینکه مثلث متساوی نباشد و همراه با شیاری های وصل شده باشد و یا متساوی الاضلاع همراه با شیارها و یک علامت کوچک در راس جوغن باشد.


 مثلث

اشاره به مومیایی دارد و قبر داخل صخره


علامت چکمه:

این نماد در اکثر حفاری ها به چشم میخورد و جایی که این نماد دیده میشود به شما مسیر را نشان میدهد و  باید از مسیری که به سمت پایین میرفتیم را دست نگه داشته و به سمت نوک چکمه به جلو پیش برویم و معمولا اندازه ای که چکمه یا پای سنگی به ما میدهد بیشتر از 3 متر نمیباشد و شما را به هدف نزدیک میکند . در اکثر مواقع آثار دومی که بعد از چکمه به چشم میخورد چراغ پیسوز است.



نشانه شتر 

چنانچه در کنار و پهلوی کوه یا تپه ای و به موازات آن نشانه شتر نشسته ای را یافتید که سر آن کمی متمایل به پایین قرار داشت، باید در مسیر نگاه شتر کمی جلوتر از خود نشانه، سنگی را بیابید که بر روی آن آبراهه ای کج یا کانالی حکاکی شده باشد. سنگ را برداشته و زیر آن را بکاوید تا پله هایی نمایان گردد و در مسیر پله ها به پایین ادامه دهید تا به هدف برسید.

توجه داشته باشید که این نوع دفینه ها معمولا دارای تله و نیز سر باری (سر مال) بوده و باید به علائمی که در عمق 1/5 تا 2/5 متری به آنها برخورد می نمایید، کاملا دقت کنید تا اسیر تله نگردید یا اینکه از سربار آن عبور ننمایید (سربار و خود دفینه شتر در عمق حدود 4 الی 4/5 متری قرار دارد) و اینکه دفینه شتر فقط طلا می باشد!

نکته آخر اینکه نباید این مورد را با موارد دیگر اشتباه بگیرید، چرا که اگر سر شتر کمی متمایل به بالا یا بر گشته به پشت باشد یا اینکه بر روی قله و سر تپه نشسته باشد و ... مکان دفینه فرق دارد.


شتر در حال راه رفتن یعنی مال جلوتر است. شتر ایستاده یعنی گنج همانجاست . اگر شتر بار داشته باشد حتماً در آن نزدیکی یک گنج وجود دارد شتر نماد گنج و یا موارد خاص با ارزش است معمولاً در ۵۰ یا ۶۵ قدم جلوتر یک علامت دوم هم دارد. اگر شتر نشسته باشد گنج در زیر سنگ باتلاق یا داخل غار است .

اگر شتر داخل غار باشد گنج داخل غار است. اگر چند شتر در پشت هم باشند و آخرین شتر نشسته باشد دفینه آن در پشت سر آخری می باشد. اگر شتر سرش پایین بود ، دفینه همانجا جلوی شتر است. کوهان شتر ممکن است علامت تل خاکی یا یک تپه بسیار کوچک سنگ چین باشد . اگر یک کوهان داشته باشد یک برجستگی در روبروی آن است و اگر کوهان شتر ۲ تا باشد ، دو تل و یا تپه کوچک وجود دارد که یکی درست است و دیگری برای گمراه کردن ساخته شده است


<<کانال ما در تلگرام. اینجا کلیک کنید.>>


نشانه لاک پشت

وجود لاک پشت در جایی میتواند چند حالت داشته باشد. در بیشتر مواقع لاک پشت در نزدیکی یک آب قرار دارد چنانچه پشت آن رودخانه قرار داشت ، جهتی را که لاک پشت نگاه می کند در آن مسیر دنبال سنگی بگردید که رنگ یا شکل سنگ با بقیه فرق داشته باشد زیر این سنگ را بررسی نمایید .لازم است به علائم پشت لاک پشت هم دقت کافی بکنید. همانگونه که سر لاک پشت جهت را نشان می دهد پاها و دم نیز می تواند جهت را نشان بدهد. در حالتی که لاک پشت سرش به سمت آب قرار داشت باید به سمت دم و پاها نگاه کرد و دفینه آن یا درست در زیر دم لاک پشت است یا ۱۳ الی ۱۵ قدم پشت لاک پشت یک تل خاکی (برجستگی کوچک خاکی)  باید وجود داشته باشد. این نوع گنجینه ها در عمق کم می باشند . اینجا باید یک چیزی را بدانید که هر کجا علامت لاک پشت باشد به احتمال زیاد در آن مکان تونل و یا غار طولانی باید وجود داشته باشد و در این حالت دفینه دارای ساروج می باشد.


علامت دست

این علامت چند حالت دارد که باید به آن دقت نمایید(آیا دست راست و یا دست چپ است؟و…)دقت کنید که اگر انگشتی با بقیه فرق داشته باشد یا کج شده باشد آن انگشت جهت را به شما نشان می دهد. دست باید نشانه دیگری هم داشته باشد ، پس آن انگشتی که کج است به نشانه آخر اشاره دارد. وقتی در کنار دست علامت های دیگری باشد (مانند سوراخ و…) هم می تواند جهت را نشان بدهد و عمق هدف را تعیین می نماید.

معمولاً یونانی ها از دست برای قسم ،آنهم بصورت برجسته استفاده می نمودند و وقتی باهم گنجینه ای را مخفی می کردند بدین صورت قسم می خوردند و یا بقولی هم قسم می شدند. اگر اطراف دست علامت دوم نباشد (مانند: یک خط یا نقطه وسوراخ و…) برای دست راست ۲۵ قدم و برای دست چپ ۵ قدم به سمت مسیر انگشتان باید بروید. اگر دو دست باشد قسم است و هم میتواند مربوط به دعا نمودن ونیایش باشد. اگر در داخل دست علامت + یا ضرب باشد صد درصد علامت دفینه است. در این حالت اگر در داخل دست راستی که انگشتان از هم باز شده اند علامت + یا ضرب باشد به سمت انگشتان ۱۹ الی ۲۵ قدم بروید و به دنبال نشان آخر باشید. در همین حالت اگر انگشتان بسته باشد و فقط انگشت اشاره باز شده باشد ، ۴۰ الی ۷۰ قدم به سمت جایی که اشاره می کند ، هدف قرار دارد. در کل دست نشانه آخر نیست و باید یک علامت دیگر را پیدا کنید که آن علامت تمام کننده است.


علامت خورشید

می تواند تنها نباشد نماد انسان های بلند مرتبه و پادشاهان می باشد. جایی که این علامت پیدا شد به سمت طلوع خورشید نگاه کنید در آن سمت باید قله ای باشد که صبح اولین تلالو نور خورشید به آنجا می افتد را بررسی کنید و به دنبال علامت بعدی بگردید. خورشید علامت دفینه حاکم و پادشاه است.


علامت سنگ قورباغه

قورباغه خصوصیات واضحی دارد و مهم ترین آن، جهش به سمت جلو می باشد و معمولا باید در کنار یک رود یا برکه ای آب قرار داشته باشد و این علامت علامت آخر نیست و باید به سمت جهش آن به دنبال نشان بعدی باشید. ضمنا یک خصوصیت دیگر آن گرفتن طعمه از راهی دور می باشد و به همین منظور اگر قورباقه رو به رودخانه قرار داشت، اصلا تعجب نکنید و فکر نکنید که هدف نهایی در آب می باشد! بلکه هدف آن طرف آب بوده و در آنجا باید به دنبال علامت آخر باشید . ضمنا بعضی ها نیز به حالت چشمان قورباغه اشاره داشته و توجه ویژه ای به آن دارند و معتقدند که چشمان قورباغه، به دو طرف مختلف نگاه می کند و میتواند نشانگر دو هدف باشد. در کل باید به تمام اجزاء آن دقت کافی داشته باشید، چرا که می تواند در یافتن نقطه نهایی، به شما کمک موثری بنماید.


این کانال زندگیتو متحول میکنه و ثروت، سلامتی، روابط عالی و آرامش رو به زندگیت سرازیر میکنه. اینجا کلیک کنید


نظرات 530 + ارسال نظر
جواد چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:12

ghaem چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:09

علامت مثلث چیست

دوست عزیز تو همین پست توضیح داده شده.
توضیح تکمیلی اینکه. اگر مثلث نشانه دفی نه باشه، بار در مکان بسته شده ای قرار داره که درآوردنش مشکله.
درکل اگر مثلث زاویه ی تیزی داشته باشه باید در جهت اون دنبال نشانه دوم بگردید.

زهرا چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 22:50

سلام اگه الهه با بال باشه چی

سلام. من به شخصه راجع به الهه چیزی نخوندم و نشنیدم ولی در مورد علامت زن میگم خدمتتون. علامت زن در دفینه یابی با توجه ساختارش بیانگر جهت و یا شناخت جهت یابی در کاوش است.
جهتی را که زن نشان می دهد باید بررسی شود. باید به دست و انگشتان زن دقت بیشتری بکنیم چون ممکن است جهتی را نشان بدهند. به احتمال زیاد دفینه آن مربوط به جواهرات زنان می شود.
در ابتدا نگاه کنید نگاهش به کجاست ، اگر به طرفی که نگاه می کند یک سنگ گرد وجود داشت بار داخل یا زیر آن است. اما اگر نگاهش چیزی را نشان نمی داد دفینه همانجاست.
در مورد بال هم این اطلاعات میتونه کمکتون کنه.
وقتی دو بال بسته باشد روبروی دید، درست آنطرف دره، سنگی خاص یا دهانه ای بسته شده، وجوددارد، از سمت راست یا چپ آن باید حفاری کنید.

_ وقتی دوبال کاملاً جمع شده و سرش کاملاً پایین باشدمی بایست درست زیر همان محل را حفاری کنید.

_ اگر به بالا نگاه می کند و بال هایش را جمع کرده است دفینه درست در بالای سر آن قرار دارد.

محسن جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:23

با سلام عکس به کجا بفرسیم کارشناسی کنید ممنون میشم راهنمای کنید

قدرت یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 14:27

سلام

بابک یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 21:19

درود.... سپاس گزارم از اطلاعات با ارزش و سازنده تون..... استاد سوالی دارم لطفا راهنمای کنید: بر روی تخته سنگی جایه پایه شتر حک شده آیا حاوی اطلاعاتی هست.. تشکر...

محمد دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 20:11

سلام و خسته نباشید خدمت شما.دوست عزیز من چندتا جوغن در کنار هم دیدم که یکیشون یه فلش به سمتشه چه دستوری میدید .مرسی

م دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:27

Ye jae ro pida kardam ke ye alamat rosh hast baram jalebe ke chizi hast y ana axesham daram

فامیل دور سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 00:41

مثلث مختلف الضلاع که داخلشم یه مثلث کوچکتر باشه نشون چیه
چیزی که اینجا نوشته کمک کننده نیست بیشتر بازی با الفاظه

مهرداد سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 08:19

سلام استادتوکوه بالای کوه یک شترنشته است دستوپاهمنداردوسرش روی یک سنگ قراردارد یک صورت انسان هم بهش نگاه میکند..استادراهنمایی کنید

shpoorghlikanmoghol یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:13 http://shpoorghlikanmoghol@gmail.co.

شتر سنگ بزرگ ایستاده بدون کوهان.بدون دم.با فاصله ی 11 متر شتر سنگ کوچیک بدون دم تو عمق نیم متری داخل خاک نگاه مستقیم..ممنون اگه یه راهنمایی کنید.با تشکر..جواب رو کی می تونم دریافت کنم

سلام دوست عزیز. مفهوم شتر ایستاده اینه که اموال در همانجا دفن شده. کوهان شترهم معمولا به تپه اشاره میکنه.
باتوجه به اطلاعات کمی که ارائه کردید، اگر مطمئنید که شکل شتر رو به درستی تشخیص دادید پیشنهاد من اینه که در اطراف همون شتر ایستاده کار کنید.
موفق باشید

اذربایجان غربی پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 16:35

سلام دوست عزیز من تازگی دوتا قورباغه سنگی در کوه پیدا کردم ک درحال جفت گیری میباشند و یک در بزرگ هم کنار این دوقورباغه هست همینطور ک گفتید جای ک قورباغه نگاه کرده اب رودخانه هست لطفا کمکم کنید این کوه در یکی ازکوها سردشت اذربایجان غربب هست ک کاملا سنگی و سردشت تا حالا طلا و مومیایی زیادی پیدا کردن لطفا کمکم کنید این شمارم یا تلگرام برام توضیح بدهید خیلی سپاسگذارم

سلام بزرگوار. دو حالت داره.
اگه جهت نگاه قورباغه به سمت رودخانه س باید اونطرف رودخانه با دقت زیاد دنبال علامت بعدی بگردید.
و حالت بعدی اینکه در مسافت پریدن قورباغه دقت کنید که آیا سنگ گردی وجود داره یا نه. اگه وجود داره آیا نشانه ای بر روش هست یا نه. اگه نشانه ای پیدا نکردید زیر قورباغه باید حفاری بشه.
اگه نشانه دیگه ای پیدا کردید در همین پست نظر بذارید تا جاییکه بتونم در خدمتم و برحسب دانسته هام راهنمایی میکنم.
با آرزوی موفقیت

سوگند جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 18:28

سلام روز خوش صورت انسان که کنده شده بر روی سنگ به چه معناس ممنون میشم کمک کنید

باسلام
هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ مشاهده کردید باید نگاه چهره را دنبال کرده و دنبال آثار دوم باشید که معمولا نماد آثار دوم یا کاسه است یا به صورت بت حیوانات است. خود آثار دوم مکان دیگری را نشان میدهد. البته بستگی به نگاه صورت دارد که آیا هر دو چشم آن باز یا بسته است. اگر نگاه صورت با یک چشم باشد و نشان دوم سنگ کاسه باشد باید دره ای در آنجا وجود داشته باشد که در آن سمت دره باید تلی وجود داشته باشد و دفینه در مرکز تل در متراژ شش متری خواهد بود. ولی اگر نگاه صورت به سمت آثار دوم باشد و آثار دوم به صورت بت حیوانی باشد باید مسیر چشمان حیوان را دنبال کرده و در آن سوی دره یا در روبروی آن دنبال دهانه غار بگردید که دفینه درون آن غار مدفون است. البته بستگی به بت حیوانی دارد که از چه حیوانی استفاده شده و هر حیوان نماد تله ی خاص خود است.
معمولا باری را که در این مکانها مدفون میکردند در نقطه ای از غار است که دقیقا سقف آن قسمت گنبدی شکل است که در متراژ ۸ الی ۱۲ متری است. در بعضی از اینگونه غارها دفینه سرباری در گنبد همانجا به صورت مهر و موم شده قرار دارد. در اکثر مکانها نشان صورت شامل آثارهای بیشتری است که در این موارد به خاطر بزرگ بودن و حجم زیاد دفینه از آثار بیشتری استفاده میکردند تا به راحتی قابل تشخیص نباشند و این آثار اکثرا به صورت معما هستند و حتی ممکن است مجبور به پیدا کردن محل دفینه از طریق محاسبات ریاضی شد.
با آرزوی موفقیت

نیما دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 00:16

سلام
خسته نباشید.

علامت چشم در کنار یک جوعن به چه معناست؟؟؟؟

ممنون

سلام دوست عزیز. اطلاعات ارائه شده خیلی کمه اما به طور کلی چشم چندتا مفهوم داره. اگه تو غار باشه نشانه ی خطره.
اگه درغار نباشه معمولا باید محیط اطراف به خصوص روبروی چشم رو به دقت دنبال نشانه بعدی بگردید.
جوغن هم، قطرش و عمقش و اینکه آیا در دیواره ش یه سوراخ یا دایره کوچک وجود داره یا نه خیلی مهمه و مفاهیم متفاوتی داره.
موفق باشید

امید دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:19

سلام من دو تا سنگ پیدا کردم ک با ساروچ ساخته شده با فاصله ۱۰متری کنار هم برار دارند در یکی تز سنگا ی حفره هست خواهشا راهنماییم کن

سلام.
دوست عزیز بنده بعید میدونم سنگها از جنس ساروج باشن.
اما درکل اگه اون سنگی که روش حفره داره با بقیه سنگهای منطقه فرق داره و درطول زمان در اثر بلایای طبیعی مقاومه، اون حفره میتونه جوغن باشه که مفاهیم جوغن ها باتوجه به قطر و عمق و ... متفاوته

رضا دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 23:41

با سلام وعرض خسته نباشید عکس بسر بچه ایکه زیر بایش رو نکاه میکند نشانه چیست

سلام. اول از همه نمیدونم منظورتون از عکس چیه اما اگر منظورت حکاکیه باید بگم که متاسفانه در این مورد اطلاعات مرتبط با نشانه دفینه ندارم.
اما در کل شکل انسان نماد راهها و یا جز آثار تاریخیه و نباید تخریب بشه و در اکثر مواقع نشانه دفینه نیست

دلاور چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:47

با سلام جا پای گاو در سایز بزرگ که سه متر جلوتر از ان یک جوغن وجود دارد . ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام بزرگوار. من متوجه نشدم منظورتون از جای پای گاو در سایز بزرگ چیه. به نظرم باید بیشتر دقت کنید و شکل رو به طور صحیح تشخیص بدید.

محمد چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:44

سلام.یه سنگ تو منطقه ما هس که از وسطش طوری که سنگ به دو قسمت تقسیم شده یه خط به عمق تقریبا سه سانت کنده شده.میخواستم بدونم میشه یه علامت باشه.

سلام. از نظر بنده نه نمیتونه باشه دوست عزیز.

محمد پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:05

سلام یه سنگ گرد پیدا کردم ک زیرش باز یه دایره حکاکی شده ( محل محیط دایره بصورت تورفته می باشد) میخاستم بدونم معنیش چیه؟

javad shadkani جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:26

سلام وقت بخیر یک چشم مژه دارویک شمشیر کنارهم .باکمی فاصله یک رخ که سمت راست رونگاه میکنه معنایی داره....مکان کردستان

omid جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:55

saia53737

انوشیروان جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:30

125 جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:40

سلام من یه شتر داشتم میخواستم راهنمایم کنین . شتر خوابیده و گردنش رویه زمینه

سلام.
دوست عزیز اول اینکه ممنونم که به وبلاگم سر زدید. دوم اینکه سوالتون در خود پست توضیح داده شده.
دوستان گرامی لطفا اول پست رو مطالعه کنید. اگه پاسختون نبود بعد سوال بپرسید. تعداد سوالات زیاده و بنده نمیرسم تک تکشون رو پاسخ بدم پس لطفا سوالاتی که جوابش تو خود پست هست رو دوباره نپرسید.

ممنون از همراهی همتون

میلاد شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 11:41

اکر دست یه انگشت داشته باشد

Ali شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:11

باعرض سلام خدمت شما چندتا عکس برام فرستادن یکی از سنگها پا سلام واون یکی بریده شده ویکی مشت شده هست ممنون میشم راهنمایی کنید

همای شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:26

سنگ بزرگ شکل مارنشانه چیست

سلام.
دوست عزیز طول مار، طول زبان مار، و شکل دقیق مار رو بیان کنید. منظور اینه که دور خودش حلقه زده یا مثلا انحنای بدنش به چه شکله و یا اینکه طرز قرارگرفتن بدنش نیم دایره ای به جهت خاصی ایجاد کرده یا نه ؟

Arash دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 21:39

سلام
مجسمه دو کبوتر نر و ماده ، که روبروی هم قراردارند
و کبوتر ماده نشسته و نر روبرو
ممنون

سلام.
میتونه فقط مجسمه زینتی باشه.
باید اطراف رو درست بررسی کنید که آیا نشانه دیگه ای هست یا نه

محمد سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:39

سلام استاد خیلی ممنون از سایته خوبتون
استاد در محل ما یک کوهی هست که شبیه به شتر هست کوهه بزرگیع بعد روستاییا میگن یعنی قدیمیا که اونجا هفت بار شتر طلا هستش بعد من به نزدیکیه کوه رفتم وچنتا علایم وجوغن دیدم مثلا یک جوغن گرد بود وبا چهارتا پنجه ویک جوغن ماهی که روی سنگ حکاکی شده اینا نشانه ی چی هستن ایا امکانش هست که مثلا تو هفت جا بار شتر طلا باشه البته تو جاهای دیگه هم جوغن هست اگه شمارتونو به این شماره اس مس کنین تو تلگرام واستون میفرستم۰۹۹۰۶۳۵۷۵۴۷

مجید سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 13:40

سلام جایی که عقاب برسرکوهی میشینه که پایینترازبقیه ی قله ها میتونه یه نشونه باشه
:

سلام. اگر منظورتون عقاب سنگی و یا حکاکی شده روی سنگه، بله میتونه.

بابک پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 16:41

سلام تظرتون راجع به سنگ به شکل مرغ چیست

سلام.
اگر شکل مرغ رو به درستی تشخیص داده باشید بهتون مژده میدم.
مرغ تنها یا به همراه جوجه هاش بدون شک نشانه دفی نه ست. شما مواردی که عرض میکنم رو بررسی کنید و به بنده اطلاع بدید تا به طور کامل راهنماییتون کنم:

اول اینکه تعداد مرغ و جوجه هاش عدد فرده یا زوج؟ مثلا یک مرغ و جوجه هاش میشه عدد زوج. و حتما تعداد جوجه ها رو هم بیان کنید. و بسیار دقت کنید چون در قدیم برای گمراه کردن نقشها رو کمرنگ و پر رنگ میکشیدن تا در شمارش به اشتباه بندازن. به همین دلیل برای شمارش، یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از زمانی که خورشید به طور مستقیم به سنگ میتابه به سنگ دقت کنید و تعداد جوجه ها رو بشمارید. یا با آب سنگ رو خیس کنید و بعد بشمارید. حتی ممکنه اشکال و نشانه های دیگه ای هم روی سنگ نمایان بشه.

دوم اینکه نقش مرغ روی دیواره یا در غاره یا روی زمین؟ یا اینکه خود مجسمه ی مرغ تنهاست؟

سوم اینکه تعداد کاکلهای مرغ چندتاست. کاملا دقت کنید چون هر کاکل بسیار مهمه و باید کاملا دقیق تعدادشو بگید.

فعلا این موارد رو بررسی کنید و اطلاعات دقیق سنگ و تمام اشکال و نحوه قرار گرفتن جوجه ها (در صورت بودن جوجه) رو بگید تا راهنماییهای بعدی رو بگم به لطف خدا.

حتما پیگیر باشید و این علامت رو جدی بگیرید.

یاحق

ناصر جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:14

سلام دوست عزیز خسته نباشید من روتختی سنگی که آب باریکهه کنارش هست چوغنی پیدا کردم که به عمق حدودا9سانتیکتر به قطر روی سنگ 5سانتیمتر داخل چوغن باریکتر از روی چوغن هستش که یک متر جلوتر از چوغن یه دره حدودا3_4متر ی وجود دارد که که صورت یه انسان وجود داره کف دره رو نگاه میکنه. اگر امکان داره منو راهنمایی کنید ممنون میشم واگر امکان دارد برام ایمیل کنید ممنون میشم باتشکر

مهدی جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:44

سلام خسته نباشید روی یک تپه سنگ بزرگ عکس سه تا لاک پشت بزرگ و دو تا ماهی روبروی هم و دو تا پرنده که دورش خط کشی شده هست علامت چیه با تشکر

سلام.
اگر روی سنگ بزرگی دوماهی روبروی هم باشه باید زیر اون سنگ رو بگردید تا پله یا اتاقکی پیدا کنید که دفی نه اونجا مدفون شده.
اگر از شکل لاک پشت استفاده شده باشه، قطعا یک تونل ،دالان ، و یا غار وجود داره.
لاک پشت نشان خزانه بسیار ارزشمنده. در زیر سر یا زیر لاک پشت غاری نهان است. در آوردن بارش بسیار مشکله و هزینه سنگینی در بر داره. قطعا از ساروج استفاده شده. در اطراف لاک پشت قبر وجود داره و در داخل قبر سربار وجود خواهد داشت. به دقت زیر سنگ و سپس اطراف رو بگردید.
اینم بگم که شکل لاک پشت خیلی مهمه. به پاهاش و سرش و دمش باید دقت بشه که یکیشون به جهت خاصی کج شده یا نه.

پرنده رو هم باید بگید چه حیوانیه دقیقا.
من پیشنهاد میکنم برای گام اول زیر سنگ رو به دقت دنبال یه ورودی بگردید.

همای جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 14:36

سلام نشانه حکاکی شده مرغ وهزارپاروی سنگ چیست

سلام دوست عزیز.
مرغ رو در جواب یکی از کاربرای همین پست پاسخ دادم. مطالعه بفرمایید.
در مورد هزارپا هم متاسفانه اطلاعات مرتبط با دف ینه ندارم.

محسن جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 17:38

سلا. تپه ای به ارتفاع حدود بیست متر که خاکی است را کنده ایم چند خمره بزرگ خالی بود ویکی هم کج بود مسیر را دنبال کردیم رسیدیم به غار شش متری سنگی ودو تا اتاق یک و نیم در دو ما به ارتفاع دو متر ولی خالی است ضمنا غار سنگی است که معلوم ایت زیر تپه کوه بوده پدری همین غار از سقف معلوم است بسته شده و ما از راه هوا کش داخل شدیم که غار و اتاق شش متر پایین تر از نوک تپه است لطفا راهنمایی کنید ممنون.

ارش شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 17:00

با سلام.استاد روی تخته سنگ بزرگ بالای کوه جای سم اسب همراه با پایه چپ انسان به صورت گود افتادگی به عمق پنج سانتیمتر وجود دارد لطفا راهنمای فرمائید

تشخیص صحیح نعل اسب نیاز به دقت زیاد داره ، چرا که خیلی ها اونو اشتباه می گیرند. نعل اسب باید سوراخ میخ کاری روش نمایان باشه و اگر نباشه علامت نعل نیست.
معمولا نعل اسب همراه با چند آثار دیگه هست که همه یک منظورو میرسونند و جهت رو نشون میدن. جایی که از نعل استفاده میشه معمولا تله نداره ولی متراژ بار اصلی بین ۶ تا ۸ متره و سر بار آن در ۲ الی ۳٫۵ متری قرار داره که سربار معمولا یه خمره کوچکه و نشان بار اصلی در وسط تل هست.

و اما در مورد ردپای انسان.
به دو صورت هست.

"ردپای برهنه که انگشتها در آن نمایانه".
در این مورد:
اگر رد پای راست باشه به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت راست باید بررسی شود.

اگر رد پای چپ باشه به سمت انگشتان پا و متمایل به سمت چپ باید بررسی شود.
معمولا برای پای چپ 3 الی 7 و برای پای راست 10 قدم به جهت انگشت ها محاسبه می گردد.
جایی که ردپا وجود دارد، احتمال اینکه بتوانید دفینه ای را پیدا کنید، بسیار زیاد است.
ضمنا اگر نزدیک انگشتان به اندازه نخود یک حفره باشه و یا یکی از انگشتان پا وجود نداشته باشه یا علامتی داشته باشه، در اینصورت 40 الی70 قدم و در مواردی هم می توان 111قدم به سمت جلو بریم و یقینا یک گنجینه وجود داره مگه اینکه قبلا به تاراج رفته باشه.

"ردپا بصورت جای کفش"
معمولا دفینه آن در سمت جلو نوک کفش می باشد و با اندازه گیری طول کل جای کفش، به ازائ هر سانتی متر یک قدم به جلو حرکت می کنیم.
اما اگر در مرکز رد جای کفش سوراخ و یا نقطه ای باشه، باید از آن نقطه یا سوراخ تا نوک کفش اندازه گیری شود و معمولا به ازاء هر سانتی متر، یک قدم به سمت جلو آن حرکت کنیم تا بر روی هدف اصلی برسیم و چنانچه در داخل آن گودالی به شکل دایره یا بیضی وجود داشته باشد، قطر خود آن گودال را اندازه گرفته و به ازائ هر سانتی متر یک قدم به جلو می رویم.
احتمال دیگه ای هم وجود داره. مثلا اگه جای پای راست باشه قبر در جهت مخالف پای راسته یعنی اگر پای راست باشه روی آن پای راستمونو میذاریم و در جهت جایی که پای چپ گذاشته میشه رو بررسی می کنیم. خیلی راحت نشانه های دیگری را هم می بینیم که نمادی از قبر هستند.
در پایان من پیشنهاد میکنم شما باتوجه به اندازه هایی که برای پای چپ گفتم قدم بردارید و جستجو کنید.
موفق باشید

سجاد یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:13

سلام خسته نباشین قربان یه سنگ در منتطقه سردسیر هست که علامت یه پیکان یا تیر روش حکاکیه و جلوی پیکان یه مربع و روی پیکان یک مربع هست لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر

سلام دوست عزیز.
اولا که در منطقه باید این سه عنصر وجود داشته باشد
1 -آب
2- زمین کشاورزی
3- منطقه مسکونی
اگر یکی از سه عنصر وجود نداشته باشه اون علامتها مفخوم خاصی نداره و نشانه ی قبر نیست.

دوم اینکه حکاکی مربع ها باید یکنواخت و با کیفیت باشه.
عمقش 5 – 10 سانت ، قطرش هم باید بین 10 – 30 سانت باشه.

اگر این شرایط بود. حالا باید به علامت تیر یا همون پیکان توجه کنید. ساقهای پیکان رو اندازه بگیرید. ساق بلندتر رو تشخیص بدید و به اندازه تفاوتشون از نظر سانتی متر به همون تعداد درجهت ساق بلندتر قدم بردارید و اونجا رو جستجو کنید.
اگر پیکان تک ساق بود، ساق رو اندازه بگیرید و در جهت همون ساق حرکت کنید. هر سانت یک قدم در نظر گرفته میشه.
اگر دوساق تیر هم اندازه بود بین 17 تا 20 قدم در جهت نوک پیکان رو جستجو کنید.
و از اونجاییکه دو مربع کشیده شده ممکنه دوتا قبر اونجا وجود داشته باشه. پس در جهت هر دو مربع جستجو کنید. البته اگر مربع ها شرایطی که گفتم رو دارا هستند.

موفق باشید

علی شاه یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:17

سلام من یه خورشید که در سینه یه صخره دیدم و دوتا نیم دایره در بالای کوه توضیح میخوام

شاهین یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:51

سلام استاد خسته نباشین .بالای یک تپه حدود 100 متر به طرف بالا یک سنگ صندلی بزرگ وجود دارد که پاها به زمین نمیرسه ولی وقتی روی آن میشینی روبه رو یک دره وجود دارد داخل دره رودخانه و بینشون یک دشت صاف ولی چند تخته سنگ صاف و خیلی پهن وجود دارد که حدود 10 متر مربع میباشد .در امتداد رودخانه به سمت پایین یک کیلومتر پایین تر یک سنگ لاک پشت وجود دارد که رو به رودخانه و سری رو به بالا دارد لاک و سر آن مشخص ولی پا و دمی ندارد .استاد اگر لطف کنید عکساشو براتون بفرستم کمکم کنید.

سلام دوست عزیز.
اول اینکه سنگ لاک پشت که یک کیلومتر اونورتره ارتباطی به سنگ صندلی نداره. اون هم خودش میتونه دفی نه ای متفاوت داشته باشه.

اما در مورد سنگ صندلی. اول اینکه اگه درست تشخیص داده باشید بهتون مژده میدم که قطعا نشانه دفی نه ست.
اگر در طرف چپ و راستش تکیه گاه داره، روی صندلی بشینید و به روبرو نگاه کنید. دفی نه درتپه یا سنگ ثابت بزرگ هست.
از اونجاییکه گفتید چندسنگ بزرگ صاف وجود داره. من پیشنهاد میکنم برای گام اول با یه ابزار چکش مانند آروم به هرکدوم از سنگها ضربه بزنید و ببینید آیا صدای پوکی میشنوید یا نه. به احتمال فراوان دفی نه تو یکی از اون سنگهاست ولی اول باید مطمئن شید بعد اقدام به شکستن کنید چون ممکنه خود اون سنگها هم نشانه باشن یا حداقل نشانه هایی روشون حکاکی شده باشه. پس قبل از هر اقدامی اول ضربه آروم بزنید و ببینید صدای پوکی میشنوید یا نه.

اگر صندلی فقط تکیه گاه چپ رو داشت، به سمت چپ تکیه بدید و سمت راست رو نگاه کنید. باید یه سری سنگ که روی هم خوابیده باشن ببینید. زیر اون سنگها یک ورودی وجود داره.
اگر تکیه گاه راست رو داشت دقیقا برعکس عمل کنید.
موفق باشید.

مجید دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 04:50

با سلام
یه سوال داشتم مفهموم یک دست تا ارنج ان هم مشت کامل که فقط یک علامت مثلث در بالای ان میباشد چیست ؟
با تشکر از سایت خوبتون

بهزادمحمدخانی سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:34

سلام استادببخشیدکه نزاحم شدم معنی ومفهوم دوتاجوغن چیست یکیش بزرگه واون یکی یکم ازاون بزرگه کوجیکترهس اینابه نشانه چی هستن؟

محسن سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 07:01

سلام استاد در مورد تپه ای که دارای دو اتاق مخفی بود جمعه 28 مرداد براتون فرستادم ولی جواب ندادنی میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

سلام دوست عزیز.
دوباره سوالتون رو با ذکر دقیق جزئیات بفرمائید

محمد سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 20:01

با سلام آهو یا گوزن حکاکی شده بر روی سنگ نشانه چیه؟ ممنون

سلام دوست عزیز.
برای آهو نظرات متفاوتی هست. اما معمولا نشانه دفینه نیست.
اما اگر شاخ داشته باشه (گوزن) میتونه نماد دفینه یک راهزن باشه.
سر آهو، شاخ هاش و پاهاش می تونه جهت رو نشون بده. در این سه جهت میتونید جستجو کنید.

رضا چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 08:00

سلام استاد خسته نباشید دوتا عکس داشتم میخوستم بهتون نشون بدم نشانه هستش دقیق نمیتونم توضیح بدم فقط باید ببینید.چجوری بفرستم

محمد چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 21:27

سلام خسته نباشی عقاب با بالهای باز و سر پایین نشانه چیست

سلام دوست عزیز.
چندتا نکته رو برای شما و بقیه عزیزان میگم بعد پاسخ سوالتون رو میدم.
دوستان وقتی نشانه ای میبینید حتما محلشو ذکر کنید. منظور مختصات جغرافیایی نیست. مثلا آیا در غاره، در جنگله، در دشت و فضای بازه و غیره.
و اینکه مشخص کنید که آیا مجسمه ست یا روی سنگ بصورت برجسته یا فرورفته حکاکی شده، یا که روی دیواره یا روی زمینه و غیره.
اما جواب سوالتون.
عقاب همیشه نشانه ی دفینه نیست و میتونه نماد قدرت حکمران اون منطقه هم بوده باشه.
اما اگر نشانه دفینه باشه مربوط به مزار پادشاه یا ... میشه که همراهش اموال و شمشیر و زره و سایر لوازمش دفن شده.
با توجه به اطلاعات کمی که شما ارائه کردید من بطور کلی پیشنهاد میکنم که در جهت نگاه عقاب جستجو کنید. و اینکه در اون اطراف آیا سنگی که بطور مشخص با بقیه متفاوت باشه وجود داره یا نه. اگر بود زیر اون سنگ روهم جستجو کنید.
نکته آخر اینکه عقاب معمولا سربار خواهد داشت.
موفق باشید

یوسف پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 20:41

سلام سر یک عقاب که ازچندین سنگ تراش داده وبالای سرش یک سنگ بزرگ که تراش داده ودومثلث درست کردن که چسبیده بهم است حالا کجاروباید بگردیم متشکرم

سلام دوست عزیز.
بنده متوجه نشدم. لطفا با جزئیات کامل و شفاف توضیح بدید و مشخصات منطقه رو هم ارائه کنید تا به لطف خدا بتونم کمکتون کنم

Matin پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 23:20

سلام استاد
روی تخت سنگی ی شتر خیلی بزرگ ک دوتا کوهان داره و نشسته نشان چیست؟

سلام دوست عزیز.
شتر بدون شک نشانه دفینه ست. و شترنشسته یعنی در همون نزدیکی ها باید دنبال نشانه دوم بگردید. و چون شتر دو کوهان داره به احتمال زیاد باید در همون حوالی دو عدد تومولوس (تپه خاکی دست ساز) وجود داشته باشه که یکیش برای گمراهی و در آن یکی دفینه مخفی شده.
اگر شتر رو به درستی تشخیص داده باشید و اموالش قبلا استخراج نشده باشه من تاکید میکنم که حتما به جستجوتون ادامه بدید.
و اینکه دفینه شتر بسیار با ارزشه و به تلاش فراوان می ارزه.
موفق باشید

امیر پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 23:31

سلام استاد یه عکس دارم میشه بفرستم راهنمایی کنید

بهرام یوسف پور شنبه 3 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 14:26

سلام مایه شترنشسته پیداکردیم که یک کوهان کوچک داره سرش هم بالاگرفته روبه جلونگاه میکنه البته شترروباسنگ درست کردن ازدورفقط تویه نقطه معلومه که شترهست تقریبادرچهارمترپاینترشترچندتاسوراخ هست که معلومه این سوراخ بادست درست شدن حتی توسوراخی که ازهمه بزرگتربودرفتیم پنج مترجلوترسه سوراخ دیگه ای بودکه ماترسیدیم به جلوادامه ندادیم برگشتیم البته اینم بگم درپایین همون تبه ای که وجودداره باسنگ سریه پادشاه ودوتاسنگ سردخترروهم معلومه درست کردن زیراون هم یه غارکوچیکی هست اونم بایدسینه خیزوارداونجاشدازشماخواهش میکنم اگه این مکان ماواقعامکان دفینه است ماروراهنمایی بکنین بخدادوسال هست اینجاروداریم ولی نمیدونیم بایدچیکاربکنیم ماروراهنمایی بکنین ممنون میشم

نوید شنبه 3 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 16:25

سلام خسته نباشید
استاد من به کوزه پیدا کردم روی زمین که جنسش از سنگه وه به صورت خوابیده که حدودا شش متر عرض داره و زیر آون ساروج ریخته شده نشونه دفینه میونه باشه . با تشکر

محسن یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 02:23

سلام استاد در مورد سوالی که فرموده بودی مجددا توضیح دهم در منطقه کوهستانی یک تپه ای حدود 20متر ارتفاع که ظاهرا کوه بوده و روی ان حدود چهار متر خاک پوشیده شده و دور تا ان هم سنگ چین در زیر خاک مشخص است وبه دلیل وجود سفال شکسته محل را کاوش کردند و از نوک ان به عمق چهار متر پایین رفته اند و به سه کوزه خالی (یک متر) درب آنها بسته بوده و بعد مسیر هواکش رسیدن که با گشودن هواکش به راهرو سه مترطول و دو اتاق یکی چپ یکی راست حدود یک ونیم در یک ونیم که در دل سنگ کوه نفشرده که داخل یکی از آنها پر از خاک بوده و در سقف راهرو محل درب بسته شده با سنگ و اهک که البته محل خروج بوده مشخص است وخاک اتاق را خالی کردیم ولی هیچ چیز وجود نداشت حتی آثار درب مخفی . بفرمایید الان چکار کنیم . محل بار دارد یا خیر و از کجا شروع کنیم ?ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد