سه اصل مهم هنگام مدیتیشن

اول اینکه در هنگام مدیتیشن از هر گونه تمرکز ذهنی بپرهیزید و آرامش داشته باشید. 

 دوم این که هر چه در درونتان اتفاق می افتد را بدون هیچ دخالتی فقط نگاه کنید.  

سوم آن که هیچ گونه قضاوتی دربارة‌ آن چه در درون شما اتفاق می افتد، انجام ندهید .

     جدای از این اصل فراموش نکنید که افرادی حقیقتا طعم مدیتیشن را چشیده اند که بیش از حد آن را جدی نگرفته و اصولا زندگی برایشان یک سرگرمی است.

هرگز عجله نکنید و در هر صورت نتیجة‌ مدیتیشن را به خدا بسپارید. هیچ تلاشی در زندگی به هدر نمی رود به ویژه قدم هایی که برای رسیدن به حقیقت برداشته می شود. مدیتیشن در واقع حالتی است که در آن علاقه مندی به نتیجه از میان رفته است.
    
در مدیتیشن شما متوجه می شوید که نه شاد هستید و نه غمگین بلکه یک مشاهده کننده هستید که شادی ها و غم ها را می بینید در این صورت ذهن شما به آهستگی شروع به ساکت شدن می کند و شما وقتی خود را در حال مشاهدة‌ آرام شدن ذهن تان ببینید در واقع خود واقعی خود را دیده اید. رسیدن به چنین حالتی هدف اصلی تمام مدیتیشن هاست.
    
سفر درون، سفر بسیار جالب و زیبایی است که از هر مرحلة آن لذت خواهید برد. وقتی در این سفر مثلا گل سرخی را مشاهده می کنید خود گل سرخ را فراموش کنید و فقط به خود که مشغول تماشای گل سرخ هستید توجه داشته باشید تا حدی که به آن لحظه زیبا برسید که وجود شما از گل جدا نیست و شما و گل در واقع یکی هستید. عش ورزیدن ، گوش فرا دادن به موسیقی، تماسای غروب خورشید همه و همه پدیده هایی هستند که می توانید با آنها تجربة‌یکی شدن را داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد