نکات مهم در مورد ضد آفتابها

ضد آفتاب‌ها موادی هستند که با مالیدن آنها برروی سطح پوست ...

ضد آفتاب‌ها موادی هستند که با مالیدن آنها برروی سطح پوست پوست در برابر اثرات مضر نورآفتاب محافظت می‌شود. از ویژگی‌های یک ضد آفتاب خوب، دوام اثر آن و مقاومت دربرابر آب و تعریق است. ضد آفتاب‌های فیزیکی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم اگر ذرات بزرگی داشته یا درصدشان زیاد باشد، رنگ سفیدی ایجاد می‌کنند که از نظر ظاهری چندان قابل قبول نیست.....ضد آفتاب‌های شیمیایی هریک قدرت جذب بخشی از اشعه فرابنفش را دارند. البته این ضد آفتاب‌ها گاهی باعث التهاب پوست هم می‌شوند.
درکودکان یا زنان حامله بهتر است از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده شود. ضد آفتاب را سخاوتمندانه روی پوست خود بمالید.

ضد آفتاب باید یک ربع تا نیم ساعت قبل از خروج از منزل روی پوست مالیده شده و سپس تقریبا" هر دو ساعت یک بار تجدید شود زیرا بعد از این مدت از میزان تاثیر آن تا حد قابل توجهی کاسته می‌گردد.
آکادمی درماتولوژی امریکا می‌گوید در کسانی که هر دو ساعت و نیم ضد آفتاب‌شان را تجدید می‌کنند خطر آفتاب سوختگی پنج برابر کسانی است که هر دو ساعت ضد آفتاب‌شان را تجدید می‌کنند.
گفتنی است که آکادمی مذکور "اس پی اف" حداقل ١٥ را برای عموم مردم توصیه می‌کند. هر قدر "اس پی اف" بالاتر باشد، دوام اثر ضد آفتاب افزایش می‌یابد.
سوالی که گاهی مطرح می‌شود این است که آیا هر بار که می‌خواهیم ضد آفتاب را تکرار کنیم باید ابتدا صورت خود را بشوییم و ضد آفتاب قبلی را پاک کنیم؟ خیر نیازی به شستن یا پاک کردن ضد آفتاب قبلی نیست.
در هوای ابری نیز اشعه فرابنفش به پوست می‌رسد پس در هوای ابری هم ضد آفتاب لازم است.
به صرف استفاده از ضد آفتاب، بی‌محابا خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. در همه حال به ویژه بین ساعت ١٠ صبح تا ٤ بعدازظهر از آفتاب اجتناب کرده و علاوه بر ضد آفتاب از لباس‌های مناسب و کلاه لبه دار استفاده کنید.

ضد آفتاب‌هایی که به مدت طولانی‌تری روی پوست می‌مانند حتی در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. به اندازه مناسب کرم بردارید و روی همه پوست به طور یکنواخت بمالید. مخصوصا اطراف لب‌ها، بینی، گوش‌ها، گردن، دست و پاها.

اگر موهای سرتان ریخته یا موهای کم‌پشتی دارید باید به سرتان هم کرم ضد آفتاب بزنید یا حتما کلاه سرتان کنید.

پوست بچه‌ها و کودکان کوچک به محافظت بیشتری نیاز دارند. قبل از مصرف ضد آفتاب و بیرون بردن بچه‌ها از پزشک در مورد نوع و میزان کرم ضد آفتاب مناسب برای بچه خود سوال کنید.
از ٦ ماه به بعد باید برای کودکان از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد