بهبود کارکرد ویندوز 7

اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید، می دونید که برتری های غیرقابل انکاری نسبت به ویندوز ویستا داره .

. اما ممکنه کامپیوتر شما آنقدر سریع نباشه و یا رم کافی برای استفاده بهینه از ویندوز 7 را نداشته باشه و سرعت کار شما با این ویندوز کاهش پیدا کنه. بنابراین تصمیم گرفتم روشهای افزایش سرعت ویندوز را در اختیار شما قرار بدم. امیدوارم مورد پسند واقع بشه.

 

شروع کار

   ابتدا وارد کنترل پانل ویندوز خود شوید سپس گزینه All control panels items  را انتخاب کنید. آنگاه می توانید در صفحه ای که مقابل شما گشوده می شود روی Performance  Information and Tools  کلیک کنید.

 

با کلیک کردن روی Adjust visual effects  می توانید با حذف یک سری جلوه های تصویری سرعت ویندوز 7 خود را افزایش دهید. اگر بالاترین کارایی را بخواهید و زیبایی ظاهری ویندوز برای شما مهم نباشد به سادگی می توانید گزینه Adjust for best apperance  را انتخاب کنید این روش ساده ترین کار است و محیط ویندوز 7 را چیزی شبیه به ویندوز 98 می کند اما اگر نمی خواهید به این شدت جلوه ها را حذف کنید می توانید در کادر پایینی custom  هر یک از جلوه ها را که می خواهید غیر فعال کنید. و با فشردن apply  نتیجه آن را ببینید.

 

روش دوم- غیر فعال کردن Indexing option  است برای این منظور دوباره به صفحه Performance and Tools  بازگردید و روی Adjust Indexing option کلیک کنید سپس روی هر آیتم کلیک کنید. آنگاه modify  را بزنید آنگاه با برداشتن تیک هر گزینه این قابلیت را حذف میکنید.  یاIndexing option   سرعت جستو در ویندوز 7 افزایش می یابد ولی در سرعت ویندوز تأثیر منفی دارد. بنابراین اگر کامپیوتر شما به اندازه کافی قوی نیست و کار کردن با آن برای شما تبدیل به دردسر شده است می توانید این ویژگی را حذف کنید.

 

روش سوم- این روش  مربوط به تنظیمات مصرف انرژی است. برای این منظور باز هم به صفحه Performance and Tools  بازگردید و روی Adjust power setting  کلیک کنید. این گزینه بیشتر برای لپ تاپ که از باتری استفاده می کند کاربرد دارد اگر از لپ تاپی که انرژی خود را از باتری می گیرد استفاده نمی کنید احتیاج چندانی به این طریقه ذخیره انرژی ندارید می توانید گزینه high performance  را انتخاب کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد