درمان جوش صورت و بدن با روغن گیاه چریش

چریش به گیاه 40 معروف است چون بسیاری معتقدند 40 نوع بیماری را درمان میکند ...  


بدن سالم و زیبا، نیازمند ذهن سالم و زیباست. در کانال تلگرام ما یاد خواهی گرفت چگونه با کنترل ذهنت به تمام زیبایی ها دست پیداکنی. اینجا کلیک کن و نتایج دوستان رو ببین


چریش در گروه گیاهان داروئی طبقه بندی می شود. از چریش برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و هزاران سال است که زنان خانه دار هندی این گیاه را روزانه مصرف می کنند. از این گیاه در غذا، لوسیون، شامپو، دارو، مراسم مذهبی و نیز به عنوان آفت کشی طبیعی استفاده می شود. روزگاری در حیاط پشتی خانه های هندی درخت چریش کاشته می شد و این اصلا تعجب برانگیز نبود چرا که این گیاه جزو مصارف روزانه هندی ها به شمار می رفت.

چریش درختی گرمسیری و همیشه سبز است که بین ۵۰ تا ۱۳۰ فوت قد می کشد و در هند، پاکستان و بنگلادش و ایران یافت می شود. از این گیاه به عنوان یاس بنفش هندی یاد می شود. درخت چریش در تمام سال های عمر برای فرد مصرف کننده مفید است.

چریش با باکتری های عامل جوش و آکنه مبارزه می کند و به این طریق می تواند سطح سلامتی پوست را بالا ببرد. بر خلاف آنتی بیوتیک ها، وقتی چریش با باکتری ها مبارزه می کند با گذشت زمان، این باکتری ها در برابر این گیاه مقاوم نمی شوند، حال آنکه با مصرف آنتی بیوتیک به مرور زمان باکتری ها خود را در برابر آن مقاوم می کنند.


روش استفاده از روغن چریش برای درمان جوش:


 " « ناف » نقطه آغاز زندگیست که بر سلامتی، احساسات و روان ما تٵثیر گزار است. روزانه 2 الی 3 بار روغن چریش را با یک پنبه به دور ناف خود بمالید ( تا شعاع 1 الی 2 سانتی متری دور ناف ). با اینکار به مقدار زیادی از شر آکنه و جوشها خلاص میشوید. "


 علاوه بر خواص چریش در درمان آکنه، امروزه در هند، محققان درحال بررسی خواص این گیاه برای درمان سرطان هستند. تمام قسمت های درخت چریش قابل استفاده است. برگ های باریک، پوست، دانه ها و گل های معطرش همگی خواص خاص خود را دارند.

بسیار دشوار است که تمامی خواص شفا بخش درخت چریش را معرفی کنیم چرا که این خواص بسیار زیاد است. به دلیل خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد انگلی و ضد عفونی کنندگی برگ های چریش، از زمان های قدیم از این برگ ها برای پاک کردن خون استفاده می شود. علاوه براین، از برگ چریش برای درمان اختلالات چشمی نظیر ورم ملتحمه، بیماری های پوستی مانند آکنه و روزاسه، زخم معده، بی اشتهایی، دیابت، بیماری لثه، تب، اختلالات کبدی و ورم مفاصل استفاده می شود. همچنین مصرف این برگ ها برای قلب بسیار مفید هستند و مانع لخته شدن خون می شوند. از این برگ ها می توان برای پیشگیری از حاملگی استفاده کرد چرا که خاصیت اسپرم کشی دارند. اگر حامله هستید، قصد حامله شدن دارید و یا دوره ی شیردهی به نوزاد خود را سپری می کنید به هیچ عنوان از محصولات چریش استفاده نکنید چون می تواند موجب سقط جنین یا مسمومیت نوزاد به هنگام شیردهی شود.

از روغن چریش در صابون، لوسیون، ماسک صورت، شامپو و خمیر دندان استفاده می شود. به این دلیل که برای درمان عفونت های قارچی، بر طرف کردن خشکی پوست سر، از بین بردن شوره سر، جلوگیری از سفید شدن زودرس مو و درمان التهاب لثه کمک می کند. روغن چریش خشکی پوست را بر طرف می کند و باعث تسکین خارش، قرمزی پوست و حساسیت پوست می شود. همچنین از این روغن در درمان آبله استفاده می شود چون موجب تسکین حساسیت های پوستی ای می شود که ویروس آبله ایجاد می کند.  همچنین از این روغن در درمان ورم مفاصل و دردهای عضلانی استفاده می شود و شیوه درمانی در این موارد این است که این روغن را بر روی پوست آن محل خاص ماساژ می دهند.


پس از اشاره به استفاده هایی که میتوان از این گیاه کرد، حال این سوال پیش می آید که چطور باید این گیاه را وارد زندگی روزانه خود کرد؟


میتوانید موارد زیر را انجام دهید:

 _ هر روز صبح از خمیردندانی استفاده کنید که حاوی روغن چریش است. این کار موجب سلامت لثه ها و نیز مانع جرم گرفتگی دندان ها می شود.


_ پس از شستن صورت، از لوسیونی حاوی روغن چریش استفاده کنید. با این اقدام نه تنها در تمام طول روز رطوبت پوست حفظ می شود بلکه موجب از بین رفتن هر نوع باکتری ای می شود که بر روی پوست وجود دارد و میتواند عامل بروز جوش شود.

برای درخشندگی و سلامت پوست، هفته ای یک بار از ماسک پوست چریش استفاده کنید.


_ هر دو هفته یک بار، برای سم پاشی طبیعی سبزیجات باغ منزل، روغن چریش را بر رویشان اسپری کنید و از فوائد این سم کش طبیعی و غیر شیمیایی بهره ببرید. با این کار از نفوذ مواد شیمیایی سمی به سبزیجات جلوگیری می کنید.


_ یک ماه از سال(در فصل بهار)، قرص چریش بخورید تا هر گونه سمی که درون بدن جمع شده و هر نوع انگلی از بدن خارج شود.


با عضویت در کانال تلگرام ما زندگیت در عرض چندماه متحول میشه. اینجاکلیک کنید


با آرزوی سلامتی روز افزون برای تمامی هموطنان عزیز

نظرات 2 + ارسال نظر
Beny20 یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 15:30 http://beny20.blogsky.com

سلام ، خیلی عالی بووود
واقعا آدم هرچی بخواد اینجا هست ،
و از همه مهم تر خوب نوشته شده .

سلام. لطف داری دوست عزیز.
باعث افتخاره که مورد پسند واقع شده

مجید سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:21

ممنون از مطالب عالیتون
این روغن رو از کجا میشه خریداری کرد؟

خواهش میکنم.
بعضی عطاریها دارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد