دفتر زندگی زیبای من

سلام دوستان عزیز. با یه تمرین عالی دیگه در خدمتتونم ... 

 تمرین امروزمون یه تمرین فوق العاده ست که با اطمینان کامل میگم که اگر این تمرین رو انجام بدید کیفیت و تعداد اتفاقات خوب زندگیتون چند برابر میشه. این تمرین ممکنه روز اولش یکم زمان نیاز داشته باشه ولی در طول چند هفته معجزه میکنه. تصمیمش با خودتون. آیا حاضرید برای تغییر زندگیتون وقت و انرژی صرف کنید یا نه؟؟؟


خب برسیم به تمرین.

روش انجام تمرین:

اول یه دفترچه تهیه کنید. اسمش رو بزارید دفتر زندگی زیبای من. 

دفترچه رو به سه قسمت تقسیم میکنید. " خاطرات خوب گذشته"  ، "مهارتها و برتری های تحسین برانگیز من" و "اتفاقات عالی آینده" .

حالا کاری که باید بکنید اینه :


در بخش "خاطرات گذشته" 

 تمام خاطرات و اتفاقات مثبت و دوست داشتنی کل زندگیتون تا همین لحظه رو داخل دفترچه تون مینویسید. تمام اتفاقاتی که اون زمان بهتون حس خوبی دادن یا خاطراتی که فکر کردن بهشون حس خوبی بهتو1ر ن میده. حتی کوچکترین اتفاقات مثل یه خودکار هدیه گرفتن اگه یادآوریش حس خوبی بهتون میده. تمام مواردی که از کودکی تا همین امروز، یادتون میاد رو بنویسید و آخر هر خاطره بنویسید "خدایا شکرت". 

وقتی همه موارد رو نوشتید میرسید به امروز. اینجا کار مهمی که باید بکنید اینه که از این به بعد در طول روز توجه میکنید ببینید امروز چه اتفاقات خوبی براتون میفته و همه رو توی دفترچه تون یادداشت میکنید (باذکر تاریخ بهتره). و در پایان هر اتفاق هم مینویسید "خدایاشکرت". و از این به بعد هر روز اینکار رو انجام میدید.


در بخش "مهارتها و برتری های تحسین برانگیز من" 

 تمام خصوصیات مثبتتون و اموال و داراییهاتون رو  که از نظر خودتون و دیگران قابل تحسین هستند و بابتش شکرگزارید رو مینویسید. مثلا رنگ چشم، اندام، مدارک تحصیلی، مدارک ورزشی، مهارت شغلی، هنرها، درآمدتون، شغلتون، ماشینتون، خونه ای که توش زندگی میکنید و هرچیزی که توی وجودتون یا در زندگیتون دارید و بابتش شکر گزارید یا براتون قابل تحسینه؛ همه رو مینویسید. ممکنه روز اول تمام موارد رو یادتون نیاد. اشکالی نداره. در روزهای آینده هرچی یادتون اومد به لیست اضافه کنید. 

در ضمن مطمئنم با انجام این تمرین هر روز دارایی هاتون و موارد قابل تحسینتون بیشتر میشه و باید همیشه به نوشتن این لیست ادامه بدید. یعنی اگر تمرین رو درست انجام بدید بهتون قول میدم این لیستتون هرگز تهش بسته نشه.


اما بخش "اتفاقات عالی آینده"

در این قسمت دفترچه تون اتفاقات و مواردی که دوست دارید وارد زندگیتون بشه رو مینویسید. اما نه نوشتن معمولی. نوشتن به صورت نمایشنامه، یا نوشتن 'خاطره ی اتفاقات گذشته در زمان آینده' . 

فرض کنید خداوند قلمی به شما میده و میگه از امروز اتفاقات تک تک روزهای زندگی آینده ت رو همونجوری که دوس داری بنویس. کاری که باید بکنید اینه:

شما زندگینامه ی روز بعد زندگی خودتون رو مینویسید. مثلا امروز چهارم تیرماهه. شما خودتون رو در روز ششم تیرماه در نظر میگیرید و خاطرات روز گذشته تون یعنی پنجم تیرماه رو مینویسید، (پنجم تیرماه میشه فردای واقعی). به این صورت که صبح که بیدار شدم اینجوری شد،فلان خبر خوبو شنیدم، بعدش این اتفاق خوب افتاد، بعدش فلان دوستمو ملاقات کردم، بعدش رئیسم از کارم تعریف کرد، بعدش با خانواده فلان کارو کردیم. انگار که دارید خاطره ی روز گذشته تون رو توی دفترچه خاطراتتون مینویسید. تمام موارد خوبی که دوست دارید از صبح تا شب براتون اتفاق بیفته رو مینویسید.


تمرین اینجا تموم میشه. تنها کاری که میمونه اینه که یکبار اول صبح مواردی که روز گذشته نوشتید و یکبار آخرشب مواردی که امروز نوشتید رو مرور میکنید بعد میخوابید یا اگه صبح بود روزتون رو آغاز میکنید و دنبال موارد جدید برای تحسین یا شکرگزاری میگردید.


 دوستان تصورشم نمیکنید این تمرین چه اتفاقات عالی  ای رو وارد زندگیتون میکنه. شما فقط کافیه روزی یک ساعت این تمرین رو انجام بدید و در طول روز باتوجه کامل منتظر اتفاقات خوب باشید تا به دفترچه تون اضافه کنید. همین توجهی که میکنید بهترین ارتعاشو به کائنات میفرسته و چون شما منتظر اتفاقات خوب هستید که یادداشت کنید، کائنات هم موارد مثبت بیشتری رو براتون رقم میزنه.


 به این تمرین ایمان داشته باشید. مطمئنم نتایج عالی میگیرید. زیر همین پست نتایجتون رو بنویسید.


فایل صوتی این تمرین در کانال تلگرام جذب و خلق رویا

نظرات 2 + ارسال نظر
م ص یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 15:54

به همین دلیله که میگن خوش بین باش .و به آینده امیدوار تاثیر گذاره واقعا.سپاس از مطلب مفید و خوبتون

ممنون از حسن نظر و لطف شما

م ص یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:21

سلام خدمت دوست عزیز
حدود 5 یا 6 شب میشه که این تمرینو شروع کردم .نوشته هام زیاد طولا نی نبست ولی به هر حال طبق چیزی که شما گفتید مینویسم .خیلی برام جالبه که اتفاقات مثبتی رو که انتظارشو داشتم داره برام یکی یکی پیش میاد .یه بدهی داشتم مدتها که امروز از یه جایی پردداخت شد .و دوسه مورد شبیه این .خب این یعنی اینکه درآمدم از این ماه افزایش پیدا میکنه .میدونید حسش عالیه و عالی تر این که تو روزتو با این حس تموم میکنی و روز بعدو با همین حس شروع.براتون از این حسای طلایی از خدا درخواست میکنم .و اینکه انجام دادن این تمرین ضرر نداره و به یکبار امتحانش البته که می ارزه.سپاس از نویسنده ی محترم وبلاگ.

سلام دوست عزیز.
سپاس از شما که لطف دارید و سپاس از اینکه تجربه خوبتون رو در اختیار ما گذاشتید و انرژی مثبت دادید. من هروقت میشنوم دوستانم نتایج عالی از این قانون گرفتن انگیزه و حس خوبم دوچندان میشه و حس خوب یعنی ارتعاش مثبت. ممنونم که باعث ایجاد این حس و ارتعاش خوب در بنده شدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد